مراسم تودیع و معارفه معاون برون مرزی صدا و سیما برگزار شد

در مراسمی که با حضور رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از مدیران این سازمان برگزار شد، محمد اخگری سکان هدایت این معاونت را به پیمان جبلی سپرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ دكتر عسكری در این مراسم حوزه برون مرزی را حوزه ای موثر در انتقال پیام انقلاب اسلامی ارزیابی كرد و از این حوزه به عنوان سازمان دوم رسانه ملی یاد كرد.

 رئیس صدا و سیما از شبكه های برون مرزی به عنوان بستری مناسب برای انتقال پیام نام برد و گفت: اگر پیام ها را در قالبی زیبا ارائه كنیم می توانیم به اثر بخش بودن آن امید داشته باشیم.

وی افزود: كار رسانه ای كاری متفاوت است و شاید به كمك رسانه بتوان بهتر و موثرتر پیام انقلاب اسلامی را به جهان انعكاس داد .

دكتر عسكری به نقش موثر رسانه در فضای كنونی جهان اشاره كرد و افزود: باید به كمك حوزه برون مرزی،بتوانیم علاوه بر خنثی سازی تلاش دشمن برای ایجاد اسلام هراسی، ویژگی های انقلاب اسلامی را برای مخاطبان و علاقه مندان خارج از مرزهای ایران اسلامی تشریح كنیم.

وی به زحمات دكتر سرافراز و دكتر اخگری برای ارتقای جایگاه معاونت برون مرزی اشاره كرد و افزود: در حالی كه شبكه های رقیب مانند بی بی سی با بیش از شش میلیار پوند بودجه سالانه اداره می شوند، ما شبكه های برون مرزی را با كمترین هزینه دوشادوش آن ها به پیش می بریم و این مهم با تكیه بر ایمان و اعتقاد كاركنان و مدیران این معاونت میسر شده است.

دكتر عسكری صدای رسانه ملی را صدای مقاومت در جهان دانست و افزود: در میان هیاهوی رسانه های بزرگ بین المللی، صدای ما چون صدایی متفاوت و مستقل است به گوش مخاطبان خواهد رسید و می توانیم پیام انقلاب اسلامی را كه مبارزه با استبداد و استكبار است به گوش جهان برسانیم.

سپس دكتر اخگری معاون پیشین برون مرزی در تشریح عملكرد این معاونت به 24 ساعته شدن سیمای سحر و سیمای اردو اشاره كرد و افزود: این شبكه ها با توجه به موقعیت جغرافیایی كشورمان می توانند مخاطب زیادی را جذب كنند و نقشی تعیین كننده داشته باشند.

وی همچنین به توسعه این شبكه ها در فضای مجازی و امكان دسترسی مخاطبان در سراسر جهان از این طریق به اطلاعات خبری، تولیدی، فیلم و سریال و موضوعات معارفی كه در شبكه های برون مرزی تولید می شوند اشاره كرد و گفت: در این مدت علاوه بر توسعه در فضای مجازی موفق شدیم رادیو انگلیسی برون مرزی را نیز 24 ساعته كنیم.

دكتر اخگری تصریح كرد: معاونت برون مرزی صدا و سیما مهمترین حوزه رسانه ملی در برقراری ارتباط با جهانیان است و ما تلاش كرده ایم كه به بهترین وجه پیام انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم.

وی از راه اندازی پایگاه خبری پارس تودی به عنوان یكی از دستاورد های معاونت برون مرزی اشاره كرد و افزود: این پایگاه كه اخبار و اطلاعات را به 32 زبان زنده دنیا  تولید و به صورت چند رسانه‌ای ارائه می كند،  ظرفیتی تازه برای رسانه ملی ایجاد كرده است.

معاون پیشین معاونت برون مرزی صدا و سیما از علاقه مندی مردم جهان به فرهنگ و آداب و سنن ایرانی یاد كرد و افزود: از دیگر ظرفیت هایی كه این معاونت می تواند از آن برای نشر فرهنگ انقلاب بهره ببرد، تولید مستندهایی از مناطق مختلف كشور و ارائه آن به مخاطبان خارج از مرزهای ایران اسلامی است.

دكتر پیمان جبلی معاون برون مرزی صدا و سیما هم در این نشست با قدردانی از اعتماد رئیس سازمان صدا و سیما به وی، معاونت برون مرزی را مجموعه ای فراتر از زمان خود ارزیابی كرد و گفت: این معاونت همیشه چند گام جلوتر از حوزه های مشابه خود حركت كرده است . جبلی از شبكه پرس تی وی به عنوان شبكه ای مهم در میان شبكه های جهانی نام برد و افزود: این شبكه نباید خود را در میان رقبا، در سطح پایین تری بداند . وی به تلاش بخش های مختلف معاونت برون مرزی برای حضور فعال در صحنه رقابت جهانی كه رقابتی ناعادلانه است اشاره و از تلاش های كاركنان آن قدردانی كرد .

پیمان جبلی از مخاطبان برون مرزی شبكه های این معاونت به عنوان انسان هایی با فطرت های پاك نام برد و افزود :اگر بتوانیم این فطرت های پاك و آماده را كشف و پیام های خود را در قالبی زیبا ارائه كنیم، می توانیم به انتقال پیام انقلاب اسلامی از طریق رسانه های خود امیدوار باشیم.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار