معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: مطابق قانون مقرر شد لغو مجوز مراکز پژوهشی ضعیف به آنها ابلاغ شود.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اجرای فرآیند لغو مجوز مراکز پژوهشی ضعیف اظهار داشت: صدور مجوز برای فعالیت تمام مراکز پژوهشی، آموزشی و دانشگاهها، در ابتدا یک موافقت اصولی است که معمولا دوساله داده می شود.

وی ادامه داد: لذا بسیاری از مراکز پژوهشی با توجه به اتمام مهلت موافقت اصولی خود، همچنان برای تمدید و صدور مجوز اصلی اقدام نکردند و گزارشی از عملکرد، آثار فعالیت پژوهشی و اجرایی آنها در وزارت علوم نداریم.

احمدی بیان کرد: طبق بررسی ها در جلسه قبل از شورای گسترش، مراکزی که موافقت اصولی دو ساله‌شان تمام شده و فعالیتی نداشتند طبق قانون لغو موافقت به آنها ابلاغ می شود.

به گفته معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، البته بصورت ناخودآگاه مطابق قانون بعد از دوسال فعالیت مجوز آنها لغو می شود.

همچنین محسن شریفی پیش از این در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره  برنامه ارزیابی و نظارت عملکرد واحدهای پژوهشی از تجدید نظر در مجوز مراکز پژوهشی کم و بدون فعالیت خبر داد و گفت: پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی یکی از حلقه‌های تکمیل چرخه تبدیل ایده به محصول و ثروت هستند و اگر نقش پژوهشگاه‌ها به درستی تعریف نشود، این چرخه دیرتر تکمیل می شود.

وی افزود: از این رو ما به دنبال مشارکت بیشتر پژوهشگاه‌ها در حوزه‌های پژوهشی و فناوری هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار