نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد؛

سایه سنگین جنگ سوریه بر انتخابات آمریکا/ شهروندان آمریکایی، حامی فعالیت‌های نظامی محدود در سوریه

بر اساس جدیدترین نظرسنجی‌ شورای امور جهانی شیکاگو، شهروندان آمریکایی مخالف اعزام نیروهای زمینی به سوریه هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست؛ در طول روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مسئله جنگ سوریه سایه‌ای تاریک بر این انتخابات افکنده است. تاکنون هیچیک از کاندیداهای انتخاباتی در خصوص برنامه های خود در زمینه سوریه اظهارنظر نکرده اند و مشخص نیست در صورت پیروزی در انتخابات چه تصمیمی درباره آن خواهند گرفت.

هیلاری کلینتون، کاندیدای حزب دموکرات، یکی از بزرگترین حامیان دخالت نظامی در سوریه است. دونالد ترامپ، کاندیدای حزب جمهوری خواه، به شدت به مخالفت با سیاست های کلینتون پرداخته و وی را مورد انتقاد قرار داده است.

ترامپ همچنین بارها پیشنهاد داده است پناهجویان خطری امنیتی برای آمریکا محسوب می شوند و باید از ورود آن ها به این کشور جلوگیری شود.

بر اساس نظرسنجی جدید شورای امور جهانی شیکاگو، بسیاری از شهروندان آمریکایی از دخالت این کشور در جنگ داخلی سوریه بیم و هراس دارند. در حالیکه آن ها از انجام عملیات نظامی هوایی در این کشور حمایت می کنند، با ارسال نیروهای نظامی به این کشور، مسلح کردن نیروهای ضد دولتی و انجام مذاکرات با رئیس جمهور سوریه، بشار اسد، مخالف هستند.

در کل، 72 درصد آمریکایی ها با انجام عملیات نظامی هوایی بر علیه مواضع گروه های تروریستی موافق هستند و 57 درصد آن ها از ارسال نیروهای ویژه برای مبارزه با این گروه ها حمایت می کنند. هر دوی این فعالیت ها در دوران ریاست جمهوری اوباما آغاز شده است.

در بخش انجام اقدامات جدید نظامی، اکثریت 52 درصدی از ایجاد منطقه ممنوعه هوایی در سوریه حمایت کرده اند؛ اما تنها 42 درصد حامی اعزام سربازان برای مبارزه با گروه های تروریستی بودند. 26 درصد نیز از ارسال سلاح برای نیروهای ضد دولتی سوریه حمایت کردند و 31 درصد نیز خواستار اقدام آمریکا برای ایجاد صلح در سوریه بودند.

در کل، طرفداران هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه نظراتی مشابه با یکدیگر داشتند؛ اما 53 درصد حامیان حزب جمهوری خواه در مقابل 42 درصد دموکرات ها خواستار اعزام نیرو برای مبارزه با گروه های تندرو بودند.

بیشترین تفاوت نظرها در زمینه پذیرش آوارگان جنگ سوریه است. در این زمینه 56 درصد دموکرات ها حامی پذیرش پناهجویان بوده و در سوی دیگر تنها 18 درصد جمهوری خواهان از چنین اقدامی حمایت کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار