اسماعیل نجار خبر داد

یزد پایلوت آموزش مسئولین و آحاد مردم با موضوع مدیریت بحران

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با دستور مساعد وزیر محترم کشور مبنی بر برنامه ریزی و اولویت بخشی به مباحث آموزشی مدیریت بحران این سازمان پس از برگزاری جلسات و پیگیری های مکرر استان یزد را به عنوان پایلوت جهت آموزش مسئولین و آحاد مردم انتخاب نمود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار، معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اهمیت توسعه آموزش در مدیریت بحران گفت: جلب مشارکت بیشتر آحاد مردم در طرح های مدیریت ریسک حوادث و افزایش نفوذ آموزش به بخش های مختلف جامعه رکن اساسی مدیریت موثر بحران در کشور است.

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در این برنامه استان یزد اقدام به تهیه و تدوین سند آموزش و مانورهای عملیاتی مدیریت بحران نموده تا طی یك برنامه 4 ساله (هر سال 25 درصد) تمامی جمعیت استان اعم از اداری و بخش مردمی تحت آموزش فراگیر مدیریت بحران قرار گیرند.

نجار ضمن تشریح جزئیات این طرح افزود: طی هدفگذاری صورت گرفته این استان متعهد شد در سال جاری تعداد 200 هزار نفر از شهروندان و كاركنان بخش دولتی، تعاونی و خصوصی (30 درصد اداری و 70 درصد مردمی و بخش خصوصی) را با همكاری دستگاههای اجرایی، تحت پوشش این آموزش ها و مانورها قرار دهد.

دبیر شورای عالی مدیریت بحران کشور تاکید کرد: این دوره بصورت مستمر توسط هیأتی از سازمان مورد بازرسی و ارزیابی قرار می گیرد تا در صورت تحقق اهداف تعیین شده، این طرح به شکل یک الگو در تمامی استانها اجرا گردد.

وی با بیان اینکه تا کنون 8640 نفر ساعت آموزش منطقه ای طی چهار دوره در تبریز ، همدان، شیراز و رامسر ویژه مدیران استانی و شهرستانی توسط سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شده است افزود: راهبرد سازمان مدیریت بحران کاهش خسارات و تلفات ناشی از حوادث طبیعی از طریق آگاهی عمومی و اطلاع رسانی روشها و تکنیک های نوین در مواجهه با مخاطرات است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور به امضا تفاهم نامه با سازمان صداو سیما و پژوهشگاه بین المللی زلزله در زمینه آموزش همگانی اشاره کرد و گفت: در هیچ زمینه ای توسعه محقق نمی شود مگر با آموزش و پژوهش که البته امیدواریم این مهم با درایت معاون پیش بینی و پیشگیری و مدیر آموزش و پژوهش در سازمان مدیریت بحران کشور بیش از پیش محقق شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار