بنابر اعلام رئیس کمیته المپیک کشور روسیه، ورزشکاران این کشور تاکنون 360 بار آزمایش دوپینگ داده اند.

ورزشکاران روسیه 360 بار آزمایش دوپینگ داده اندبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، الکساندر ژوکوف رئیس کمیته المپیک کشور روسیه اعلام کرده است که ورزشکاران این کشور از آغاز رسمی بازی های المپیک ریو 2016 تاکنون 360 بار آزمایش دوپینگ داده اند.

کمیته مستقل آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ در تاریخ 18 جولای درباره تحقیقاتی که در مورد دوپینگ و دستکاری آزمایش های دوپینگ ورزشکاران روسیه از سوی ورزشکاران و مسئولان این کشور در المپیک زمستانی 2014 انجام داده بود، گزارشی منتشر کرد.

براساس این گزارش در ورزش روسیه با کمک وزارت ورزش و سازمان امنیت این کشور دوپینگ سازمان یافته انجام شده است. 

همچنین، در این گزارش عنوان شده است که 643 آزمایش دوپینگ مثبت ورزشکاران این کشور بین سال های 2012 تا 2015 ناپدید شده است. 

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ پس از انتشار این گزارش از کمیته بین المللی المپیک و پارالمپیک درخواست کرد که تمامی ورزشکاران روسی را از حضور در رقابت های ورزشی از جمله بازی های المپیک ریو 2016 محروم کنند.

با این حال توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک در روز 24 جولای اعلام کرد که تمامی ورزشکاران روسی به جز دو و میدانی کاران آنها، در صورت دریافت مجوز از سوی فدراسیون های بین المللی رشته خود می توانند در المپیک ریو 2016 شرکت کنند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار