با حذف دفاتر املاک در ادارات ثبت از ابتدای تیرماه سال جاری بیش از 90 درصد خدمات ثبتی الکترونیکی ارایه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: با حذف دفاتر املاک در ادارات ثبت سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور، علاوه بر بی‌نیاز شدن از ثبت اطلاعات به صورت فیزیکی و آزادسازی نیروی انسانی و استفاده از آن در بخش‌های دیگر، مشخصات مالکیت به صورت الکترونیکی در بانک‌های اطلاعاتی ثبت می‌شود و این امر باعث سهولت و تسریع در خدمت رسانی خواهد شد.

علی بهبهانی در ادامه به تشریح برخی از مفاد قانون حدنگار که از ابتدای سال جاری در کشورعملیاتی شده است پرداخت و گفت: بر اساس این قانون سایر سازمان‌های مرتبط مکلف شده‌اند تا با ادارات ثبت به منظور تکمیل بانک جامع املاک و کاداستر تعامل و همکاری نمایند.

وی نحوه تبدیل سند دفترچه‌ای یا منگوله‌دار به تک برگ را بسیار آسان دانست و گفت: دارندگان سند دفترچه‌ای با مراجعه به نزدیک‌ترین دفترخانه اسناد رسمی درخواست خود مبنی بر تعویض سند را ارائه و پس از انجام مراحل اداری آن بدون نیاز به اداره ثبت از طریق پست سند خود را دریافت می‌کنند.

بهبهانی از صدور پاسخ استعلام ثبتی زیر 2 روز در استان اصفهان ابراز خرسندی کرد و گفت: مدت زمان متوسط پاسخ استعلام در کشور 78 درصد است در حالی که این رقم در استان اصفهان 92 درصد است .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار