جنگ‌های جهانی و تحولات اجتماعی در قاب خیال یک دختربچه

آثاری از یک هنرمند تصویرگر که از یک کتاب علمی و تخیلی ایده گرفته، بهانه‌ای برای برپایی نمایشگاهی در گالری مهروا شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک هنرمند تصویرگر با آثاری که از تصویرگری کتاب نشأت گرفته است، از 29 مرداد به گالری مهروا می آید.

سپهر زند هنرمندی است که در خصوص  این نمایشگاه با عنوان «من تفنگم»، عنوان کرده است:

«من تفنگم» در واقع نام رمان علمی تخیلی از احسان پویاست. کتابی که وقتی در تابستان 93 تصویرسازی آن را به من پیشنهاد کرد، بیش از نیمی از آن نوشته نشده بود. همان اندازه از داستان، به قدری برایم گیرا و لذت بخش بود که دو سال از وقت خود را با هر مشقتی بود، وقف تصویرسازی این کتاب کردم.

وی در بخش دیگری از متنی که در آن از شکل‌گیری آثار موجود و موضوع داستان گفته بود، اظهار داشت: امیدوارم انتشار این اثر هرچه زودتر به مراحل مطلوب برسد. این کتاب داستان روایتی است خیالی از حال و آینده‌ای رُباتیک. راوی داستان، دختر خردسالی است که خاطرات و زندگی پدرش، جنگهای جهانی و تحولات اجتماعی مردم ایران (منطقه 136 غربی) و کشور‌های دیگر را از دریچه‌ خیال‌پردازانه خود بازگو می کند. 

زند در قسمت دیگری اهداف خود را در تصویرگری داستان‌ها این طور عنوان کرده است:  تلاش من در تصویرسازی این کتاب بر دو پایه بود. یکی این که تصاویر تا جای ممکن استقلال خود را از نوشته حفظ کنند تا بتوانند مانند یک اثر نقاشی دارای هویت مستقل باشند. دیگری این است که در خلق کارها کوشیده‌ام تا تصویرسازی ها متناسب با فضاهای گوناگون داستان، هر یک ساختار و تکنیک مخصوص به خود را داشته باشند. کوششی که رنج بسیاری در پی داشت؛ اما سرمستی اش بیشتر بود.

این نمایشگاه همانطور که ذکر شد از 29 مرداد برپا می شود و تا 8 شهریور پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.




انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.