معاون امور توانبخشی و سالمندان سازمان بهزیستی از برنامه ریزی برای ایجاد پنج هزار فرصت شغلی جدید جهت معلولان خبر داد.

پنج هزار فرصت شغلی جدید برای معلولان ایجاد می شود
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ‌کیوان دواتگران در سفر به شهرکرد گفت: امسال 400 میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه بهزیستی کشور (سی بی آر) اختصاص داده شد که برای ایجاد پنج هزار فرصت شغلی جدید جهت معلولان هزینه می شود.

وی با اشاره به آغاز برنامه توانبخشی مبنتی بر جامعه از دو دهه گذشته در مناطق روستایی،‌ افزود: 30 درصد جمعیت کشور که در حاشیه شهرها و روستاها زندگی می کنند، ‌زیرپوشش این طرح قرار گرفتند.

معاون امور توانبخشی و سالمندان سازمان بهزیستی، به برنامه گسترش این طرح طی سالجاری در مناطق و جوامع شهری با جمعیتی زیر 50 هزار نفر اشاره و اضافه کرد: این طرح با اولویت شناسایی معلولان در تمام روستاهای بالای 50 خانوار و با هدف پیشگیری از تشدید معلولیت، اشتغالزایی و توانمندسازی معلولان در حال اجراست.

دواتگران با تقدیر از پیشگام بودن استان چهارمحال و بختیاری در اجرای این طرح در سطح کشور، گفت: یکی از مولفه های توانمندسازی معلولان تغییر در زندگی آنان است.

وی، ارتقای سلامت، افزایش آگاهی و آموزش و کمک به معیشت، شغل، مسائل و مشارکت اجتماعی و خودکفایی اقتصادی را از مؤلفه های مورد تأکید در حوزه توانمندسازی معلولان و جامعه هدف بهزیستی برشمرد.

معاون امور توانبخشی و سالمندان سازمان بهزیستی برای شرکت در کارگاه آموزشی توجیهی کمیسیون پزشکی حوزه توانبخشی منطقه 5 کشور با حضور معاونان و کارشناسان حوزه توانبخشی ادارات کل بهزیستی استان های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، ایلام و هرمزگان، به شهرکرد سفر کرد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار