موزه ابوترابی با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره مرحوم سید عباس ابوترابی و خاندان آن همزمان با آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در قزوین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛آرش رشوندآوه در مراسم افتتاح خانه موزه آیت‌الله سیدعباس ابوترابی که صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی صورت گرفت با بیان اینکه استان قزوین حماسه‌های بسیاری در ادوار مختلف آفریده است،‌ اظهار کرد: در شهر تاریخی قزوین شخصیت‌های برجسته‌ای همچون ابوترابی‌ها می‌زیستند که راه و رسم و منش این شخصیت‌های برجسته هم‌اکنون در اذهان عمومی ماندگار است.

موزه ابوترابی در قزوین افتتاح شد+عکس

وی با اشاره به احداث خانه موزه ابوترابی در استان قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه خانه آیت‌الله سیدعباس ابوترابی مربوط به دوره قاجار بوده و در جوار بناهای تاریخی دیگری همچون عالی‌قاپو، خیابان سپه(شهدا) و غیره قرار دارد مکان مناسبی برای جذب گردشگر در این استان محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری قزوین طی تیر ماه سال گذشته احداث خانه موزه ابوترابی بود که امروز همزمان با آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در قزوین افتتاح شد.

رشوندآوه یادآور شد: احداث خانه موزه ابوترابی در استان قزوین با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره مرحوم سید عباس ابوترابی و خاندان آن بوده که امید است فضای معنوی این خانه بتواند برای جذب گردشگر و به نسل‌های بعدی منتقل شود.

این مسؤول اضافه کرد: استان قزوین با دارا بودن بناهای تاریخی توانسته گردشگران بسیاری را به خود اختصاص دهد که امید است احداث چنین خانه موزه‌هایی در این استان بتواند شخصیت‌های برجسته استان قزوین را برای نسل‌های بعدی به یادگار بگذارد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.