توسعه ی فضای سبزشهری از ضروریات زندگی شهرنشینی است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،عادل فقاحی نائب رئیس کمیسیون عمران ، برنامه ریزی و حمل و نقل شورای اسلامی شهربااشاره به نقش فضای سبز در شهرها گفت:فضای سبز در شهرها به عنوان ریه های تنفسی شهرنشینان به شمار می آید و به همین دلیل فقدان آن به معنی عدم وجود سلامت و تندرستی در شهرها محسوب می شود . فتاحی افزود:توسعه فضای سبز شهری در جهت کاهش آلودگی های شیمیایی هوای شهرها در کنار عواملی هم چون ایجاد منابع گذران اوقات فراغت برای شهروندان از جمله ضروریات زندگی شهرنشینی می باشد .

وی فضای سبز راعامل مهمی در جلوگیری از آلودگی های مختلف نظیر ، آلودگی هوا ، آلودگی صوتی ، تقلیل دما ، افزایش رطوبت نسبی و جذب گرد و غبار دانست وتصریح کرد: فضای سبز و به خصوص در شکل جنگلی می تواند در کاهش آلودگی های شیمیایی هوا که حاصل مکانیزاسیون و صنعتی شدن زندگی می باشد بسیار تاثیر گذار باشد و برای بهره وری از این کارکرد ضمن استفاده از گونه های غیرحساس و مقاوم در صورت صدمه دیدن ترمیم و احیای آن همیشه مدنظر باشد .

نائب رئیس کمیسیون عمران،برنامه ریزی و حمل و نقل شورای اسلامی شهرگفت:فضای سبز بخصوص ( درختان ) در کاهش میزان سرب بویژه در حاشیه جاده ها و شاهراه ها بسیار مهم بوده است .

فتاحی اظهارداشت:مقایسه درختان با سایر گیاهان مانند گیاهان علفی و گیاهان زراعی نشان می دهد که درختان ده تا بیست برابر گیاهان علفی و دو برابر گیاهان زراعی توان رسوب گیری دارند ودر مناطق پرترافیک ، شاهراه ها و شهرهای انبوه اهمیت درختان در جذب سرب هوا که از اگزوز ماشین ها پراکنده می شود حائز اهمیت است .

وی بااشاره به نقش فضای سبزدر تقلیل دما ابراز داشت:فضای سبز درختی با توجه به وسعت سطح برگی خود نسبت به سایر اشکال گیاهی می تواند از طریق تعرق سبب افزایش رطوبت نسبی ، کاهش دما و تلطیف هوا می گردد درختان دما را کاهش داده هوا را به حرکت و جریان وا می دارند و از خشکی هوا جلوگیری می کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.