سرایش شعر نیمایی نسبت به سپید، به دلیل قالب شعری و رعایت وزن عروضی خاص، مشکل‌تر است.

عباس براتی‌پور، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه نمی‌توان گفت شاعران اصلا به شعر نیمایی توجه ندارند، گفت: سرایش شعر نیمایی نسبت به سپید مشکل‌تر است. به دلیل آنکه باید در قالب شعری و با رعایت وزن عروضی سروده شود. همچنین  برخی نکاتی که در این قالب شعری  باید توسط شاعر رعایت شود، نیز نسبت به شعر سپید سخت‌تر است.
 
وی افزود: هر اثری مورد علاقه برخی مخاطبان است. تعدادی به سبک‌های کهن، برخی نیز به سبک های سپید و نیمایی علاقه دارند و سلیقه ها در این باره مختلف است. آن مضامینی که در ذهن شاعر است، قالب شعری را انتخاب می‌کند. برخی سپید و برخی نیمایی را که کمتر سروده می شود، برمی گزینند.  
 
این شاعر با اشاره به آنکه شاعر باید به طور مدام مطالعه کند، اظهار داشت: مطالعه شاعر باید هم در حوزه شعر و هم نثر و متون قدیم باشد. به عنوان مثال سراینده شعر «زمستان» در شعر کلاسیک نیز استاد بود. این شاعر علاوه بر آن قرآن را نیز مطالعه کرده بود. وی برخی آیات موزون قرآن را در شعر خود می آورد و آن مضمون در قالب شعر نیمایی بیان می‌کند.  
 
براتی پور ادامه داد: شاعر باید به طور مرتب در حال مطالعه باشد؛ در غیر این صورت مانند شمعی رو به خاموشی، قبل از آنکه خودش از دنیا برود، شعرش از دنیا رفته است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.