خیرین مهاباد حدود 170 میلیون ریال به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد اهدا کردند.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،   عبداله قادری و پروین قادری مبلغ 60 میلیون ریال، رحیم مولانیان و حلیمه محمودیان 20 میلیون ریال، خالده محمودیان و آقای سعید زاده 10 میلیون ریال، خانواده مرحومه حمیرا عباس زاده 15 میلیون ریال، ماندانا، پروین و آرین معینی 10 میلیون ریال، پریزاد معینی 5 میلیون ریال، سامرند معینی 5 میلیون ریال، محمد عربی 5 میلیون ریال، عبدالوهاب قربانی 5 میلیون ریال، فایق صدیقی 5 میلبیون ریال، نسرین بابا میری 4 میلیون و پانصد هزار ریال، ثریا یزدانفر 5 میلیون ریال از جمعیت بانوان ژین مهاباد و جمعی دیگر از خیرین این جمعیت مبلغ 166 میلیون و 700 هزار ریال را به بخش مراقبتهای ویژه کودکان بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد اهدا کردند.

این مبلغ صرف خرید دو دستگاه Blander و Cpap برای بخش مراقبت های ویژه نوزادان شد و گامی بزرگ در جهت احیا مجدد زندگی به نوزادان نارس ریوی برداشته شد.

اکسیژن باعث حیات بخشیدن به زندگی انسان ها می شود در نوزادان نارس در صورت نبود دستگاه کمک تنفسی و استفاده از اکسیژن خالص سبب بروز اختلالات عصبی، نابینایی، و مشکلات شنوایی در می شود دستگاه Blander عمل کمک تنفسی را انجام داده و سبب می شود نوزادان نارس از بروز چنین مشکلاتی مصون بمانند.

Blander هوای محیط را با اکسیژن ترکیب کرده و به صورت هوای گرم و مرطوب به نوزادان انتقال می دهد و دستگاه Cpap نیز عملکرد مشابه این دستگاه را داشته و بیشتر برای نوزادانی که دارای تنگی نفس شدید تر و یا دارای ریه های نارس می باشند استفاده می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: خیرین و افرادی که از توانایی مالی خود برای خدمت و کمک به همنوعان و گره گشایی مشکلات مردم استفاده می نمایند از جمله انسانهای بزرگ هستند و جامعه نیازمند کمک این انسان ها است.خیرین برگزیدگانی هستند که در کلاس ایثار درس سخاوت می دهند.

وی افزود: امید می رود تا این اقدام خداپسندانه حرکتی در جهت برداشته شدن گامهای بیشتر برای کمک به درمان و مداوای بیماران نیازمند باشد.

شبکه بهداشت و درمان مهاباد از این عمل خداپسندانه و خیرخواهانه شهروندان مهابادی که در عرصه ی سلامت با گشاده دستی و سخاوتمندی این مرکز را یاری و همیاری کرده نهایت تقدیر و تشکر خود را به عمل آورده و توفيق و سعادت روزافزون خیرین سلامت را از درگاه خداوند تبارك و تعالي مسئلت مي نمايد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.