50 درصد از عملیات ثبت ورود تاریخی کاروان امام رضا(ع) به خرمشهر انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مسؤول نگارش ثبت ورود تاریخی کاروان امام رضا(ع) به خرمشهر گفت: ثبت ورود کاروان حضرت امام رضا(ع) یک مسیر و بحث کشوری است که با اداره میراث ناملموس کشور مشورت‌های صورت گرفته است و امیدوارم در آینده نزدیکی به مرحله نهایی برسد.

نجلا درخشانی  با بیان اینکه برای ثبت این ورود باید کتاب‌های مرتبطی مطالعه شود، افزود: برای ثبت ورود کاروان امام رضا(ع) به خرمشهر باید پیشینه‌های تاریخی، موارد مشابه، مختصات جغرافیایی و نقشه‌های تاریخی مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: اطلاعات مختلفی در رابطه با ورود امام رضا(ع) در حال جمع‌آوری است، که امیدواریم در اولین فرصت پرونده به سوی مرکز کشور ارسال شود تا در دو ماه آینده شاهد ثبت این اتفاق بزرگ باشیم.

مسؤول نگارش پرونده ثبت ورود امام رضا(ع) در اداره میراث فرهنگی خرمشهر در رابطه با عدم ثبت ورود کاروان امام رضا(ع) به خرمشهر افزود: اگر این اتفاق بزرگ ثبت نشود، در گذر زمان به فراموشی سپرده خواهد شد و بدین ترتیب دیگر این رویداد و اتفاق مهم به نسل‌های بعدی نخواهد رسید و این به عنوان یک آسیب به حساب می آید.

درخشانی با بیان اینکه 50 درصد از پرونده ورود کاروان امام رضا(ع) به خرمشهر انجام شده است، گفت: باید تمام شهرهایی که روزی محل عبور کاروان امام رضا(ع) بودند، این سیر و خط تاریخی را دنبال کنند و همکاری‌های لازم را با یکدیگر داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.