کارشناس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: هیچ نظارتی از سوی وزارت بهداشت و ارگانهای نظارتی دیگر کشور بر مواد آرایشی وارداتی قاچاق انجام نمی شود.

عرب//لوازم آرایش قاچاق:زیبایی یا بیماری؟احمد کلاه‌مال همدانی کارشناس پژوهش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  درگفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  در رابطه با لوازم آرایشی قاچاق، گفت: هیچ نظارتی از سوی وزارت بهداشت و ارگانهای نظارتی دیگر کشور بر مواد آرایشی وارداتی قاچاق انجام نمی شود.

وی درادامه افزود:بسیاری ازبیماری های پوستی، کوری چشم و آسیب های مغزی شدید به دلیل استفاده ازاین لوازم بوده حتی دربرخی موارد این بیماریها منجر به مرگ افراد می شود.

همدانی تصریح کرد: یکی از راهکارهای مبارزه با ورود کالاهای قاچاق ، افزایش تولیدات باکیفیت داخلی است که با جذب اعتماد مشتریان می تواند جایگزین مناسبی برای مصرف کنندگان باشد.

این کارشناس پژوهش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: بیشترین مشتری لوازم آرایشی قاچاق افرادی هستند که قصددارند با هزینه پایین و صرفه جویی مالی،از این لوازم استفاده کنند .

وی در رابطه با از بین بردن این مواد آرایشی، اذعان داشت: برای امحای لوازم آرایش قاچاق نباید شک کرد و باید به سرعت این لوازم از بین برود تا وارد چرخه بازار نشوند.

کلاه مال همدانی درپایان گفت:باید سعی کنیم تا بودجه بیشتری برای تحقیقات و کشف و انهدام لوازم قاچاق اختصاص دهیم تا شاهد ازبین رفتن منابع کشور برای درمان بیماریهای حاصل ازمصرف آن در سطح جامعه نباشیم.


انتهای پیام/




 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار