تاکنون حدود 4000 فرد مسلح در درعا و حومه آن، خود را تسلیم ارتش سوریه کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاخباریه، منابع سوری گزارش دادند: پس از صدور دستور عفو از سوی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، برای افراد مسلحی که تسلیم شده‌اند، شماری دیگر از افراد مسلح خود را به همراه سلاح هایشان تسلیم ارتش سوریه کرده‌اند، تا شمار این افراد به 4000 نفر برسد.

این منابع تاکید کردند: دولت سوریه مراکزی را در درعا و حومه آن برای اسکان دادن این افراد در نظر گرفته است.

به گفته منابع سوری، روند آشتی ملی در استان درعا در جنوب سوریه ثابت و سریع است و افراد مسلح از عفو بشار اسد استفاده و خود را تسلیم می‌کنند.

منابع سوری اعلام کردند: دولت سوریه برای اسکان افرادی که خود را تسلیم می‌کنند در شهر درعا و ازرع، صنمین و مسمیه در حومه مراکز را مشخص کرده است.

در همین حال، افرادی که خود را تسلیم کرده‌اند از برخورد خوب خبر دادند و افزودند: برخی از ما نگران تهدیدهای گروه‌های مسلح بودیم، اما الحمدالله آمدیم و مشکلی پیش نیامد.

الاخباریه گزارش داد: پرونده آشتی ملی در درعا با استقبال ساکنان روبرو شده است و بسیاری از افرادی که خود را تسلیم کرده‌اند از امیدواری به آینده خبر می‌دهند. به گفته ناظران امور، روند آشتی ملی در درعا که به حومه این استان هم رسیده است به مثابه عامل مهمی برای دفع خطر گروه‌های مسلح در اطراف مناطق امن در شهر درعا و فشار بیشتر به گروه‌های مسلح است. 

استراتژی آشتی ملی در درعا بر روی زندگی ساکنان تاثیر مثبتی داشته است و ساکنان اقبال زیادی به روند آشتی و پایان دادن به حضور گروه‌های مسلح در شهر و حومه آن نشان می‌دهند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
مقدمات خروج سفیانی ملعون هرگزبه این گروه ها نباید اعتماد کرد
آخرین اخبار