رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی از کاهش 10درصدی سرقت ها در چهارماهه نخست سالجاری خبر داد.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،   سرهنگ سامان غنی زاده گفت: در چهار ماهه نخست سالجاری در حوزه قتل کشف ۱۰۷ درصدی و حوزه آدم‌ ربایی کشف ۱۰۰ درصدی داشتیم که به انگیزه‌های قتل میتوان ظن و شک و تردید۴۴ درصد ، اختلافات خانوادگی۱۹ درصد ، اختلاف حساب ۱۵ درصد و نزاع و درگیری ۳.۵ درصد بوده اشاره کرد.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی اظهار داشت: در چهار ماهه نخست سالجاری یک هزار و ۲۴۱ عملیات منجر به کشف کالای قاچاق انجام شده است که این میزان نسبت به سال قبل ۷۴ درصد افزایش داشته که منجر به دستگیری ۸۱۶ قاچاقچی شده است که ۴۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است.

وی خاطر نشان کرد: ۵۴۰ هزار و ۵۰۶ پاکت انواع سیگارت، ۸۰ هزار و ۹۰۵ ثوب انواع البسه، ۳۵ هزار قلم انواع لوازم بهداشتی و آرایشی، یک هزار و ۱۳۴ دستگاه انواع گوشی تلفن همراه، ۱۰ تن چای خارجی و حدود ۴۵ تن برنج خارجی اموال مسروقه را شامل می شوند که ارزش ریالی این اموال بالغ بر ۱۲۹ میلیارد و ۳۲۴ میلیون ریال برآورد شده است .

سرهنگ غنی زاده گفت: جرایم حوزه سرقت نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش۱۰ درصدی داشته که در چهار ماهه نخست امسال۳۰ باند سرقت متلاشی شده که از این باند ۸۸ نفر سارق دستگیر و ۳۸۰ فقره انواع وسایل مسروقه کشف شده است و یک هزار و ۱۲۵ نفر از سارقین سابقه اعتیاد دارند.

وی به نقش سواد در شخصیت سارقین اشاره کرد و افزود: سارقین بیسواد۱۳ درصد ، دیپلم۸۶ درصد و یک درصد بالای دیپلم هستند که بیانگر این موضوع است که افزایش سطح سواد میتواند در کاهش این جرایم نقش داشته باشد و میانگین سنی سارقین بین 20تا30 سال است که اغلب قشر جویای کار واشتغال را شامل می شود.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی اظهار داشت: ۲۹ واحد صنفی متخلف که اقدام به خرید و فروش اموال مسروقه می‌کردند در راستای حذف منافع جرم پلمب شده است و همچنین پیش از راه‌اندازی قرارگاه مبارزه سرقت، از لحاظ تعداد فراوانی وقوع سرقت این استان رتبه۱۳ کشور را داشت پس از راه‌اندازی قرارگاه در حال حاضر استان به رتبه ۱۸ کشور از لحاظ تعداد فراوانی وقوع سرقت رسیده است.

سرهنگ غنی زاده گفت: در چهارماهه نخست امسال درحوزه جرایم اقتصادی ۴۰ فقره پرونده زمین‌خواری در استان کشف که در این راستا ۴۵ هکتار از اراضی ملی و دولتی شامل ۲۹ هکتار ملی و ۱۶ هکتار دولتی به ارزش ۳۸۳ میلیارد ریال خلع شده است .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.