بیزنس اینسایدر: بیشتر عناصر داعش چیزی از اسلام نمی دانند

اسناد تازه منتشر شده از گروه تروریستی داعش نشان دهنده شناخت پایین عناصر این گروه از اسلام است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان بیزنس اینسایدر در مطلبی نوشت: مجموعه ای از اسناد گروه تروریستی داعش که به تازگی افشا شده است، نشان می دهد بیشتر کسانی که به داعش ملحق می شوند شناخت زیادی از اسلام ندارند.

بر اساس این اسناد منتشر شده، 70 درصد عناصر داعش ابتدایی ترین و سطحی ترین شناخت را از اسلام دارند. 24 درصد از این افراد نیز به گمان خود اسلام را تا حدودی می شناسند و تنها 5 درصد آنها احکام و قوانین اسلام را به خوبی می دانند.

این اسناد نشان می دهد افرادی که شناخت سطحی از اسلام دارند، بیشتر مستعد فریب خوردن و پیوستن به داعش هستند. کسانی که اسلام واقعی را درک کردند و شناخت کافی از آن دارند، می دانند اسلامی که داعش ارائه می کند اسلام راستین نیست.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، بیشتر افراد به دلیل هیجان و تمایل به جنگ و خونریزی به داعش ملحق می شوند. آنها در وهله اول ذره ای نسبت به اسلام شناخت ندارند و به آن فکر نمی کنند.

بیشتر این افراد با سطح پایین شناخت از اسلام به داعش می پیوندند و تحت تعالیم آنها خود را برای آنچه «شهادت» می دانند، آماده می کنند. بیشتر این افراد برای انجام عملیات انتحاری انتخاب می شوند. حال آنکه آن دسته از عناصر داعش که شناخت بیشتری از اسلام دارند، کمتر داوطلب انجام عملیات انتحاری می شوند.

یکی از اسلام شناسان دانشگاه آکسفورد در این خصوص اظهار کرد: «آنها گمان می کنند با انجام عملیات انتحاری به شهادت می رسند. اما آنها شهید نیستند. آنها جنایتکارند. آنها خون آشامانی هستند که مردم بی گناه را می کشند. چنین چیزی در اسلام نیست. هیچ چیز کشتن انسان های بی گناه را توجیه نمی کند.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
تبلیغات قوی دارن حروم زادها
آخرین اخبار