ریس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: هييت سنگنوردی همدان یکی از هیات های فعال کشور محسوب می شود.

سنگنوردی همدان، یکی از هیأت های فعال کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ زارعي در مجمع انتخابی هیات استان همدان از اداره کل ورزش و جوانان همدان و هیات سنگنوردی همدان در ميزباني اردو ها و برنامه هاي فدراسيون قدرداني کرد و افزود: هييت همدان در برگزاری اردوهای تیم های ملی و مسابقات فدراسیون نهایت همکاری را داشته است و همدان یکی از هیات های فعال کشور محسوب می شود.

وی اظهار کرد: طي يك و نيم سال اخیر هیات همدان با داشتن حدود ٢١٠٠ بيمه شده حدود ١٥٠٠ حكم كلاس ها را از فدراسيون درخواست نموده است: توجه به مبحث آموزش و توسعه بسترهای زیرساختی و تشکیلاتی هیات موجب شده رتبه هیات استان به جایگاه پنجم کشور ارتقاء یابد.

ریس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در ادامه استان همدان را از استانهای موفق در دهه اخیر در زمینه ورزش کوهنوردی و سنگنوردی و صعودهای ورزشی دانست و افزود: خوشبختانه به دلیل وجود مدیریت توانمند و کارآمد و وجود پتانسیل خیلی خوب ورزشکاران شاهد توسعه روزافزون این ورزش در استان هستیم.

رضا زارعی با تاکید براین اینکه فدراسیون کوهنوردی خود را آموزش محور می‌داند افزود: فدراسیون کوهنوردی تلاش خود را به سمت آموزش همگانی و استعدادیابی سوق داده است.

وی حضور ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی و آسیایی سنگوردی، برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در زمینه سنگنوردی را از برنامه های مهم فدراسیون طی امسال عنوان کرد ادامه داد: فدراسیون به صورت مشخص اقدام به تیم دارای نمی کند ولی ارودهای آموزشی هیمالایا نوردی برای نوجوانان و امید خواهیم داشت و همچنین از تیم هایی که در قالب تیم ها و هیئت ها اقدام به صعودهای برون مرزی کنند حمایت می کنیم.

زارعی ادامه داد: توجه به موضوع هیمالیا نوردی، همگانی کردن کوهنوردی و اجرای طرح استعدادیابی و جذب و آموزش رده سنی پایه از مواردی است که باید مورد توجه مسئولان هیات های استانی و شهرستانی قرار گیرد.

وی در زمينه كوهنوردي کشور نيز گفت: خوشبختانه با مربي گري جلال چشمه قصاباني اردو ها و صعودهای خوبی را در یک سال اخیر داشته ایم و در حال حاضر ٣ نفر از كوهنوردان استان همدان در تيم ملي حضور دارند.

ریس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی از برگزاري مسابقات سنگنوردي نوجوانان و جوانان آسيا به میزبانی تهران خبر داد و افزود: این مسابقات مهر ماه امسال برگزار می شود و تا كنون ٥ كشور در اين مسابقات ثبت نام نموده اند و این رقابت ها ظرفیت خوبی برای معرفی قهرمانان جدید سنگنوردی می باشد.

وی به حضور رشته سنگنوردی در المپیک 2020 اشاره کرد و افزود: باید با تلاش و کوشش شبانه روزی بتوانیم حضوری موفق در المپیک 2020 داشته باشیم تا شایستگی های خود را به کمیته المپیک و وزارت ورزش اثبات کنیم ضمن آنکه ورود سنگنوردی به المپیک توجه به این رشته ورزشی را در کشور بیشتر می کنند.

زارعی ادامه داد: در بازيهاي آسيايي2018 و ٢٠٢٢سنگنوردي حاضر خواهد بود كه اين براي ورزشكاران سنگنورد استان همدان و کشور خبر خوبي است.

وی از تصويب و ابلاغ آيين نامه جديد باشگاهها و گروه ها در آينده داد و گفت: اين آيين نامه سنگين نبوده و در ٦ سطح كوهنوردي، دره نوردي، غارنوردي، سنگنوردي، يخ نورديد و كوهنوردي با اسكي براي فدراسيون پيش بيني شده است.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.