نرخ جمعیت سالمندی استان یزد در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ معاون امور توانبخشی بهزیستی یزد به افزایش جمعیت سالمندی در استان  اشاره کرد و گفت: نرخ این جمعیت در سال85  هفت درصد بوده است.

محمد حسین غنیمت با بیان اینکه استان یزد از لحاظ جمعیت سالمندی در رتبه 13 کشور قرار دارد، افزود: سن امید به زندگی در زنان و مردان این استان به ترتیب 74 و 73 سال می باشد.

وی از فعالیت چهار مرکز شبانه روزی سالمندان در شهرستانهای مهریز، تفت ، یزد و اردکان خبر داد و گفت: مجموعا 450 سالمند در این مراکز نگهداری می شوند. 

معاون امور توانبخشی بهزیستی یزد به وجود 12 مرکز روزانه سالمندان در این استان اشاره و بیان کرد: سیاست سازمان بهزیستی بر این امر متمرکز است که به جای توسعه مراکز شبانه روزی با تقویت خانواده محوری، به سالمندان در منزل ارائه خدمات کند و مراکز روزانه را توسعه دهد. 

غنیمت، هزینه نگهداری هر سالمند در مراکز شبانه روزی را بطور متوسط 13 میلیون ریال بیان کرد و افزود: در مراکز روزانه به سالمندان خدمات توانبخشی ، پزشکی و مهارت آموزی ارئه می شود. 

وی تنهایی، گوشه گیری، کاهش فعالیتهای اجتماعی، گران بودن هزینه درمان و بیمه و همچنین بیمه های تکمیلی و تأمین معیشت را عمده ترین مشکلات سالمندان ذکر کرد و گفت: در فرهنگ دینی بر جایگاه و احترام بزرگتر بسیار تاکید شده اما باید این آموزه ها بطور عینی و عملی در جامعه ترویج شود. 

معاون امور توانبخشی بهزیستی یزد همچنین تعداد مراکز ویزیت در منزل ویژه سالمندان در استان را 11 مرکز بیان و اظهار کرد: در این مراکز خدمات فیزتوپراتی ،پزشکی و پرستاری ، مددکاری و روانشناسی ارائه می شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار