خبرنگاران خبرگزاری ها، نمایندگی روزنامه های سراسری، هفته نامه های محلی و سایت های خبری در جریان یک تور خبری با روند اجرای تعدادی از پروژه های اجرایی حوزه آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در این تور خبری خبرنگاران از پروژه تصفیه خانه آب مهاباد، تصفیه خانه فاضلاب نقده و تصفیه خانه فاضلاب شهرک گلمان ارومیه بازدید کردند.

داریوش رضایی مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در بازدید از تصفیه خانه آب شهر مهاباد به خبرنگاران گفت: این تصفیه خانه که به روش BOT احداث می شود، طبق برنامه ریزی در دهه فجر سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی افزود: پروژه تصفیه خانه آب مهاباد تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای ساخت، تجهیز و راه اندازی آن بیش از 428 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد: بهره برداری از این طرح به مدت 20 سال به سرمایه گذار سپرده می شود و پس از آن در اختیار شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی قرار می گیرد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی اظهار کرد: این طرح برای خدمت رسانی به بیش از 123 هزار نفر جمعیت در افق سال 1415 طراحی و اجرایی شده است.

رضایی ادامه داد: اعتبار هزینه شده طرح ایجاد سامانه فاضلاب شهرستان نقده تا پایان سال گذشته 300 میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز در تصفیه خانه فاضلاب نیز 140 میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: اعتبار مورد نیاز برای اتمام تصفیه خانه 70 میلیارد ریال و اتمام پروژه سامانه فاضلاب نقده نیز 150 میلیارد ریال است.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح سامانه فاضلاب گلمان ارومیه با استفاده از اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه و با هدف تامین بخشی از پساب ورودی به این دریاچه افزود: این پروژه در مجموع 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی اضافه کرد: این طرح در دو مدول و چهار فاز برای تصفیه 180 هزار نفر جمعیت طراحی و اجرایی شده و جمعیت هدف هر فاز حدود 45 هزار نفر است.

رضایی اظهار کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی فاز نخست مدول اول این طرح برای تصفیه فاضلاب 45 هزار نفر، حدود 80 درصد برآورد می شود.

حدود 100 درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش خدمات آب و 62.5 درصد نیز تحت پوشش خدمات فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی قرار دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.