مشاور امنیت ملی رییس جمهور اشرف غنی، از دولت پاکستان می‌خواهد که اگر در برابر تروریزم مبارزه گسترده را انجام داده است، باید به افغانستان و جامعه جهانی سند ارایه نماید.

اتمر: پاکستان ادعای مبارزه با تروریزم را با افشای اسناد اثبات کند

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، به گفته او، پاکستان همواره ادعا می‌کند که علیه تروریزم بیشترین مبارزه را انجام داده است و در صورت که نسبت به افغانستان بیشتر مبارزه کرده باشد، باید ادعای‌اش را با ارایه اسناد ثابت سازد.

محمد حنیف اتمر، در گفتگو با رادیو آزادی در اسلام‌آباد گفته که آنان عاملان حملات خونین در پاکستان به شمول حملۀ سال 2014 بر یک مکتب نظامی در پشاور را بازداشت نمودند و به مقام‌های پاکستانی نیز اجازه دادند که از این افراد تحقیق کنند.

اما به گفته‌ای اتمر، پاکستان تا کنون علیه شورای کویته و شبکۀ حقانی اقدام نکرده‌است.

مشاور امنیت ملی کشور، تاکید کرده که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان به شمول حافظ سعید، رهبر گروه داعش، 12 رهبر ارشد این گروه را کشته اند؛ اما اگر داعش در پاکستان پناه گاه امن یابد و حمایت مالی گردد، این مشکل وسیع‌تر و دوام‌دار خواهد شد.

مقام‌های پاکستانی تاکنون در مورد اظهارات تازه مشاور امنیت ملی افغانستان از خود واکنش نشان نداده، اما پیش از این همواره بر صداقت پاکستان در امر مبارزه علیه تروریزم تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، اتمر ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.