مدیر کل بنادر و دریا نوردی استان گیلان گفت:90درصد تجارت بین المللی به وسیله حمل و نقل دریایی صورت می گیرد.

به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛چراغی در نشست باتجار و بازرگانان استان زنجان و در حاشیه بازدید از سازمان بنادر و کشتیرانی استان گیلان افزود: قیمت تمام شده در این نوع حمل و نقل ارزان تر خواهد بود و همچنین سرعت وحجم کالاهایی که به وسیله حمل و نقل دریایی منتقل می شود نسبت به سایر بخش های حمل و نقل ها اقتصادی تر است.

وی اضافه کرد: استفاده از فرصت‌های تجاری امری ضروری است و ما می‌توانیم از بازاری که شامل 300 میلیون نفر در حاشیه دریای خزر وجود دارد، استفاده لازم را انجام دهیم که برای ورود به این بازارها باید تلاش جدی صورت بگیرد و در همین راستا ایجاد تعادل لازم بین بازار عرضه و تقاضا یک هنر است که باید زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری را ایجاد کرد.

چراغی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 90 درصد حمل و نقل‌های کشور از طریق دریا صورت می‌گیرد و دریا سهم بسیار خوبی از حمل و نقل کالاهای تجاری در کشور دارد، افزود: زیرساخت‌های حمل و نقل کانتینری در بندرانزلی فراهم شده است و این نوع حمل و نقل از ارزانترین راه‌های صادرات است که ‌می‌تواند مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

مدیر کل اداره بنادر دریانوردی استان گیلان با اشاره به فضای سیاسی موجود در منطقه و تحریم هایی که اتحادیه اروپا در ارتباط با روسیه اعمال کرد، گفت: تحریم‌های روسیه بر اساس پیش بینی‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و به احتمال تا چند سال آینده نیز تحریم‌های روسیه برای ترکیه وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان در تأمین و ایجاد ساختار ها در سال های اخیرحرکت های بسیار خوبی را انجام داد است، اظهار کرد: بندر انزلی به عنوان بزرگترین بندر کشور و مسیر اصلی کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب امروزه با طرح های توسعه ای که داشته است ظرفیت خود را به ۱۷میلیون تن رسانده است که با توجه به حجم بازار موجود یک ظرفیت قابل توجهی است.

چراغی با اشاره به اینکه استان های گیلان و زنجان پتانسیل های خوبی را درزمینهتولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی دارند، خاطر نشان کرد : این پتانسیل ها از تنوع بالایی برخوردار هستند که مورد نیاز بازار هدف است و تقاضای محصولات کشاورزی در بازار روسیه بالا است.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در راستای اقدامات صورت گرفته سازمان، ظرفیت تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در بندرانزلی افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.