معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سرانه تولید شیر در استان همدان در سال گذشته 170 کیلوگرم بوده است.

سرانه تولید شیر در استان همدان 170 کیلوگرم استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نظرپور با اشاره به اینکه سرانه مصرف شیر در همدان در مقایسه با میانگین کشوری دو برابر میزان سرانه تولید کشور است، افزود: سال گذشته افزون بر 311 هزار تن شیر در استان تولید شده که 3.4 درصد شیر تولیدی کشور را شامل می‌شود.

وی افزود: از 311 هزار تن شیر تولید شده در استان در سال گذشته میزان 19.4 تن به مصرف و مابقی بصورت مازاد تولید به خارج از استان صادر می‌شود.

نظرپور با اشاره به صنعت دامپروری در استان، ادامه داد: در استان همدان میزان تولید گوشت قرمز با 27.6 هزار تن معادل 3.5 درصد از کل تولید کشور است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه تولید گوشت مرغ در استان با 48 هزار تن معادل 2.2 درصد از کل کشور است، بیان کرد: تولید تخم مرغ در استان 14 هزار تن معادل 2.3 درصد از کل تولید کشور را شامل می شود.

وی با اشاره به تولید یک‎هزار و 700 تن عسل معادل 2.3 درصد از تولید کشور در همدان، ادامه داد: استان همدان در تولید تخم مرغ در کشور جایگاه ویژه‎ای دارد.

نظرپور افزود: همدان رتبه نهم تولید شیر، رتبه شانزدهم در تولید گوشت مرغ، رتبه چهاردهم در تولید تخم مرغ، رتبه یازدهم در تولید گوشت قرمز و رتبه نهم در تولید عسل را دارا است.

وی با بیان اینکه براساس آمار در این استان 374 هزار رأس دام سنگین و هزار و 503 راس دام سبک وجود دارد، ادامه داد: چهار درصد گاو اصیل، 78 درصد گاو دورگ و 18 درصد گاو بومی و 91 درصد گوسفند و بره و 9 درصد بز و بزغاله وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه در استان 343 واحد پرورش گاو شیری صنعتی با ظرفیت 26 هزار و 91 رأس وجود دارد، بیان کرد: 251 واحد پرورش گوساله پرواری صنعتی با ظرفیت 26 هزار و 378 رأس و 84 واحد بره‎پرواری صنعتی با ظرفیت 33 هزار و 350 رأس در استان همدان فعالیت می کند.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.