یکی از خبرنگاران معترض بامیانی ادعای اتحادیه ملی ژورنالیستان مبنی بر حل جنجال‌ها را به دور از واقعیت خواند.

خبرنگار بامیانی ادعای اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان را بی‌اساس خواند
یکی از خبرنگاران معترض بامیانی در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ ادعای اتحادیه ملی ژورنالیستان مبنی بر حل جنجال‌ها را به دور از واقعیت خوانده و آن را رد کرد.

این خبرنگار معترض افزود: تا هنوز هیچ مشکلی حل نشده است و خبرنگاران معترض به خواست‌هایشان نرسیده‌اند، اما برخی افرادی که در تلاش سرکوب این اعتراض‌ها و کسب شهرت هستند، به این اتحادیه اطلاعات بی اساس داده‌اند.

وی از اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان خواست که اگر از خبرنگاران معترض حمایت نمی‌کند، در پی تضعیف موضع و موقعیت آنان نیز نباشند.

این خبرنگار معترض تصریح کرد: در این خبر شعارهایی مبنی بر تعهد اداره محلی بامیان به حمایت‌های بی دریغ از خبرنگاران از سوی اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان آمده است که حقیقت جاری در تقابل است.

اضافه می‌شود که روز گذشته  شماری از خبرنگاران معترض در بامیان پس از آن که دفتر ولایتی اتحادیه ملی ژورنالیستان اعلام کرد تنش‌های به وجود آمده میان خبرنگاران و اداره محلی این ولایت با میانجیگری این اتحادیه حل شده است، انتشار این خبر را شایعه‌ای به دور از حقیقت خواندند.

جنجال‌ها میان خبرنگاران و اداره محلی بامیان پس از آن بالا گرفت که سه روز پیش، نجیب الله الفت خبرنگار رادیو نسیم در مراسم آغاز به کار ساخت یک جاده در مرکز این ولایت، از سوی سخنگوی والی بامیان مورد تهدید و توهین قرار گرفت.

این امر سبب شد جمعی از خبرنگاران بامیان به آنچه «تلاش برای محدود سازی آزادی بیان از سوی برخی مقامات دولتی» خوانده می‌شود، اعتراض کنند.

خبرنگاران معترض در بامیان برای حل مشکلات پیش آمده با اداره محلی وارد گفتگو شدند.

گفته شده که در این گفتگو والی بامیان به خبرنگاران معترض وعده داده است تا از فعالان رسانه‌ای این ولایت حمایت کند و جلوی تهدید، توهین و رفتار خشونت آمیز نسبت به آنان را بگیرد.

روز گذشته مقام‌های اداره محلی بامیان به خبرنگاران وعده داده‌اند که برای تامین بهتر رابطه با آنان و بهبود وضعیت آزادی بیان در آن ولایت همکاری می‎کنند.

در نشستی که به تازگی و به ابتکار دفتر ولایتی اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان در بامیان، با حضور والی آن ولایت و شماری از نمایندگان خبرنگاران برگزار شد، خبرنگاران شکایت‌هایشان را مطرح کرده و مقامات محلی، وعدۀ همکاری دادند.

گفته می‌شود پیش از این نیز بارها مسئولان بامیان وعده همکاری به خبرنگاران داده‌اند که نتیجه‌ای نداشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.