126 طرح عمرانی و اقتصادی درشاهرود با اعتبار 528 میلیارد و 490 میلیون ریال در هفته دولت افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود،سید محمدرضا هاشمی فرماندار شاهرود با بیان اینکه از این تعداد 110 طرح عمرانی و 16 طرح اقتصادی است، گفت: چهار طرح در بسطام، سه طرح در بخش مرکزی و پنج طرح در شاهرود قابلیت آغاز به کار در هفته دولت را دارند.

معاون استاندار سمنان بیشترین تعداد طرح ها را مربوط به بخش بسطام با 41 مورد و با اعتبار 144 میلیارد و 450 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: ایجاد اشتغال برای 97 نفر یکی از نتایج آغاز به کار آنها است.

هاشمی با بیان اینکه پس از آن بخش های مرکزی و بیارجمند به ترتیب دارای 36 و 9 طرح هستند، اضافه کرد: شهر شاهرود نیز دارای 38 طرح به ارزش 270 میلیارد ریال و با قابلیت اشتغال برای 159 نفر است.

وی ادامه داد: دو طرح نیز به صورت کلی در سطح شهرستان به بهره برداری می رسد.

فرماندار شاهرود با تأکید بر اینکه امسال هیچ طرح جدیدی از سوی دولت تعریف نمی شود، گفت: طرح های نیمه تمام دارای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی و با جامعه هدف بالا در اولویت قرار دارد.

هاشمی با بیان اینکه 24 دستگاه اجرایی دارای طرح هستند، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهاد کشاورزی، توزیع برق، صنعت، معدن و تجارت و آب و فاضلاب شهری و روستایی دارای بیشترین طرح هستند.

وی با اشاره به گشایش دوباره کارخانه کنسانتره در این هفته با حضور استاندار، تصریح کرد: راه اندازی این کارخانه نمونه ای جهادی در سالی است که به فرموده مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری شده است.

معاون استاندار سمنان از ورود نخستین بار انگور از کاشمر به این کارخانه در روز گذشته خبر داد و گفت: این مجموعه برای فعالیت به روزانه 80 تن محصول نیاز دارد و باید برای تأمین این میزان انگور همه کمک کنند.

هاشمی همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای چندین رویداد فرهنگی، ورزشی و عمرانی در هفته دولت، اضافه کرد: برنامه های امسال با محوریت مردم بوده و عملکرد دولت نیز در مساجد به اطلاع ان ها خواهد رسید.

وی در ادامه بیان داشت: نمایشگاهی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید نیز در حوزه های مختلف در این هفته برپا می شود.

فرماندار شاهرود همچنین به مصوبات سفر ریاست جمهوری برای شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: از مجموع 70 مصوبه این سفر در استان، 10 مورد مربوط به شاهرود است.

هاشمی ابراز داشت: 25.6 درصد از اعتبارات به ارزش بیش از 10 هزار میلیارد ریال به شهرستان شاهرود اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه از سال پیش فرمانداری شهرستان پیگیر تصویب بیش از 94 طرح در سفر ریاست جمهوری بوده، اضافه کرد: برخی از طرح های مورد نظر که که در این مصوبات نیامده همچنان در حال پیگیری است.

وی در پایان تصریح کرد: تکمیل سالن های ورزشی، آب رسانی به شاهرود، راه سازی، طرح های شهرداری ها و دانشگاه علوم پزشکی از جمله اولویت های شهرستان است.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.