وبسایت بریت بارت در گزارشی نوشت به تازگی نگرش سعودی ها نسبت به صهیونیستها تغییر کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت بریت بارت، عربستان سعودی یک کمپین رسانه ای برای مبارزه با یهودستیزی راه اندازی کرده است تا افکار عمومی را برای پذیرش بهبود روابط این کشور با رژیم صهیونیستی آماده کند.

"ایهود یاری،" تحلیلگر ارشد شبکه 2 رژیم صهیونیستی اعلام کرد در مقالات اخیر که بوسیله روزنامه نگاران و خبرنگاران سعودی نوشته می شود، نوع نگرش نسبت به صهیونیستها تغییر کرده است. 

"یاسر حجازی،" مقاله نویس روزنامه الریاض مدعی شد عربها باید رویکرد ضد یهودی خود را تغییر دهند و خصومت و نفرت از یهودیان را فراموش کنند. 

وی در ادامه نوشت: من پیشتر فکر می کردم یهودیان منبع همه اقدامات شیطانی جهان هستند. اینگونه نگرشها باعث شد عربها نتوانند یهودیان را بپذیرند.

"ابراهیم المترودی" نیز مدعی شد: سعودی ها و دیگر کشورهای عرب به جای توجه به موفقیت یهودیان، تنها آنها را لعن می کنند.

"احمد عدنان" نیز در یک وبسایت سعودی نوشت: سعودی ها باید در راستای منافع ملی خود و بدون واسطه با اسرائیل مذاکره کنند.

بهبود روابط عربستان و اسرائیل می تواند نتیجه حصول توافق هسته ای ایران و قدرتهای جهانی باشد؛ زیرا اسرائیل و عربستان سعودی هر دو از این معامله ابراز نگرانی کرده اند.

ماه گذشته میلادی "انور عشقی،" ژنرال بازنشسته سعودی به همراه هیاتی از دانشگاهیان و تجار به اسرائیل سفر کرد که این مسئله جنجال زیادی به پا کرد و انتقاد برخی فعالان عربستانی را بر انگیخت. گفته می شود این هیات با "دور گولد،" قائم مقام وزیر امور خارجه اسرائیل و تعدادی از مقامات این وزارتخانه به منظور پیشبرد طرح صلح عرب به رهبری رژیم سعودی دیدار کرده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار