آبادان؛

تشریح طرح های توسعه بندر خرمشهر

طرح های توسعه بندر خرمشهرتشریح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان طرح های این اداره برای توسعه بندر خرمشهر نیز، گفت:دو پروژه پست کرانه بندر از اسکله 2 تا 9 پس کرانه خاکی و به شکل بلوک فرش است که با اعتبار 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمانی به بخش خصوصی واگذار شد و در این رابطه نزدیک به 9 هکتار از اراضی بندر آماده بهره برداری می شود.

دریس همچنین، آغاز عملیات بازسازی اسکله های چهار پست قدیمی را یادآور شد و افزود:بازسازی اسکله های چهار پست قدیمی با اعتبار161 میلیارد ریال آغاز شده و ظرف مدت دو سال بهره برداری می شوند.

وی همچنین از رشد 15 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینری در این بندر طی سال جاری خبر داد و گفت:تا نیمه نخست مردادماه سال جاری 24 هزار و 43 تی یو کانتینر در بندر و دریانوردی خرمشهر تخلیه و بارگیری شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد را نشان می دهد.

دریس همچنین میزان تردد مسافری در بندر خرمشهر در سال جاری را 21 هزار و 407 مسافر یادآور شد و افزود:این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 19 هزار و 518 نفر بود 10 درصد رشد داشته است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت : بندر خرمشهر در زمان جنگ تحمیلی تمام زیرساخت های خود را از دست داد و دولت تمامی تلاش خود را برای احیای این بندر و آبراه اروند به کار گرفت و تا امروز با توجه به جلسه ای که با حضور امور خارجه و سفیر عراق و مشاورین نخست وزیر عراق به صراحت اعلام کردند که مشکلی با معاهده 1975 الجزایر ندارند.

دریس افزود: برمبنای این کار دفتر مشترک هماهنگی ایران و عراق که با معرفی طرف عراقی و استقرار آنها در این دفتر، باید فعال شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.