مراسم بارگيري اولين جكت فازهاي 20 و 21 پارس جنوبي و يكي از سه پايه هاي فازهاي 17و 18 اين ميدان مشترك با حضور مدير عامل شركت نفت و گاز پارس، مجريان فازها و مديران ارشد شركت هاي مهندسي و ساخت تأسيسات دريايي ايران، ايدرو و مهندسي و ساختمان صنايع نفت به عنوان پيمانكاران اين پروژه برگزار شد .

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ موسي سوري مدير عامل شركت نفت و گاز پارس در آئين بهره برداري از جكت ها و سازه هاي دريايي فازهاي 18،17و 21 و 20 پارس جنوبي، با تقدير و قدرداني از تلاش شركت هاي سازنده و پيمانكار طرح هاي توسعه پارس جنوبي گفتد: اجراي اين برنامه در راستاي پيگيري و تحقق راهبرد وزارت نفت در خصوص تسريع در توسعه بخش دريايي فازهاي ميدان مشترك پارس جنوبي صورت گرفته است.

وي با بيان اينكه مراحل ساخت نخستين جكت فازهاي 20و 21 پارس جنوبي تنها 5 ماه به طول انجاميده است،ادامه داد: به اين ترتيب با ساخت اين سازه دريايي بالاترين ركورد ساخت و بهره برداري از جكت ها در اختيار شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي ايران قرار گرفت.

سوري با اشاره به توسعه توانمندي هاي داخلي مبتني بر فناوري هاي جديد افزود: شركت هاي پيمانكاري ايراني در شرايط دشوار اقتصادي در حال رقم زدن ركوردهاي جديدي هستند كه اين روند مي تواند در دستيابي به اهداف زمانبندي اجرايي پروژه هاي پارس جنوبي موثر و مفيد باشد.

مدير عامل شركت نفت و گاز پارس  پيشرفت هاي جديد در بخش هاي  طراحي ، ساخت و اجراي  پرو‍‍‍ژه هاي نفت و گاز را بيانگر تحقق آرمان توسعه درون زا، بومي و مستقل در صنعت  نفت و گاز دانست و گفت: شركت هاي سازنده و پيمانكاران ايراني با تامين و پوشش نياز هاي ملي در مقياس  كيفي  بين المللي، ظرفيت  ورود به بازارهاي  جهاني و افتخار آفريني هاي گسترده را به دست آورده اند.

سوري عنوان كرد: نخستين جكت فاز20 و 21 پارس جنوبي كه ساير بخش هاي خشكي و دريايي آن توسط كنسرسيومي  متشكل از پيمانكاران و سازندگان داخلي از سال گذشته وارد فاز اجرايي شده است طي دو هفته آينده با استقرار در موقعيت مشخص شده در محل نصب قرار خواهد گرفت.

وي همچنين ساخت سه پايه هاي فازهاي 17 و 18 را در راستاي برنامه سرعت بخشي به توسعه بخش دريايي اين فازها ذكر كرد و افزود: با تمركز بر برنامه تنظيمي  بهره برداري از اين فاز ها انتظار مي رود توليد زود هنگام از اين طرح نيز در نيمه اول سال آينده تحقق يابد.

براساس اين  گزارش؛ مشخصات اصلي سازه جكت فاز 21 پارس جنوبي بدين شرح است: وزن تقريبي  بيش از 3 هزار تن، با طول  70 متر و عرض بين 25 تا 33 متر.

در حاشيه مراسم بهره برداري و بارگيري سازه هاي دريايي فاز هاي 17 و 18 و 20 و21  پارس جنوبي آخرين روند توسعه فازهاي اين ميدان مشترك جهت بررسي برنامه زمان بندي اجراي طرح ها با حضور مدير عامل شركت نفت و گاز پارس و مديران و مجريان فازها و نمايندگان شركت هاي سازنده و پيمانكار طي جلسه اي مورد بحث و بررسي قرار گرفت./ق2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار