مدیرکل مشارکت ها و شهرداری های نهاد کتابخانه های عمومی کشور، از شرکت 235 هزار و 382 نفر در ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رمضانعلی محسنی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرکرد گفت: این تعداد شامل 142 هزار و 741 نفر در حوزه مکتوب و 92 هزار و 641 نفر در حوزه الکترونیک است.

وی با اشاره به شرکت 30 هزار و 724 نفر هم در بخش خانوادگی این جشنواره، افزود: 48 هزار و 505 نفر در رده سنی کودکان، 65 هزار و 532 نفر در رده نوجوانان و 75 هزار و 494 نفر در رده سنی بزرگسالان جشنواره شرکت کردند.

مدیرکل مشارکت ها و شهرداری های نهاد کتابخانه های عمومی کشور اضافه کرد: نهایتاً 45 هزار و 293 نفر از این تعداد حائز نمره کامل در 3 رده شدند.

محسنی با بیان برگزاری اختتامیه این جشنواره همزمان در چهارمحال و بختیاری و دیگر استان های کشور با تجلیل از برگزیدگان، ادامه داد: مجموعاً در سطح کشور از 839 نفر در بخش فردی، 80 خانواده و 248 کتابدار که سهم هر استان 8 کتابدار است تجلیل می‌شود.

وی همچنین گفت: در آیین اختتامیه جشنواره که در تهران برگزار شد، از 31 برگزیده فردی، 8 خانواده و 8 کتابدار به عنوان نمایندگان استانها تجلیل به عمل آمد.

محسنی با بیان اینکه جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) از چند سال قبل در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته و یکی از شاخه‌های آن جشنواره کتابخوانی رضوی است، افزود: از بهمن‌ماه سال گذشته برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار گردید.

وی ادامه داد: معرفی 3 کتاب در رده‌های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، امکان شرکت خانوادگی، برگزاری در همه استان‌ها و امکان شرکت فارسی‌زبانان خارج از کشور، از ویژگی های متمایز جشنواره ششم نسبت به سال قبل بود.

محسنی در پایان، معرفی سیره و زندگی ائمه (ع) و بزرگان دین را از کارکردهای نهاد کتابخانه‌های عمومی در کشور عنوان و اضافه کرد: ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در جامعه هم در دستور کار این نهاد قرار دارد.

گفتنی است: ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، همزمان با دهه کرامت، و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا (ع)، و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی مرتبط با فرهنگ رضوی، با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

کتاب‌های «دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید محمدی از انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان 11 سال)، «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان تا 17 سال) و «امام علی بن موسی‌الرضا (ع)» نوشته و منتشر شده در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس‌ رضوی (جوانان و بزرگسالان) عناوین کتاب‌های ارائه شده برای شرکت در این جشنواره بود.

برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه اعضای خانواده با موضوع «ترویج سبک زندگی رضوی» نیز از دیگر بخش‌های این جشنواره بود.

از اول ذی‌القعده خجسته سالروز ولادت باسعادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) تا فرخنده سالروز ولادت پر خیر و برکت برادر بزرگوارشان حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) در یازدهم این ماه به عنوان «دهه کرامت» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار