فوربز در مطلبی به اقدامات نیروهای نظامی هند و نقش پاکستان در افغانستان پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فوربز در مطلبی نوشت: برخی اخبار مهم در هفته گذشته نادیده گرفته شدند. نیروهای آمریکایی در افغانستان از هند درخواست کردند کمک‌های نظامی به نیروهای افغان را افزایش دهد. هند در سال 2015، 4 بالگرد نظامی را به ارتش افغانستان تحویل داد. اما آمریکا و افغانستان احتیاج به پشتیبانی نظامی بیشتری دارند. همچنین گفته می‌شود نیاز افغانستان به قطعات جانبی برای سلاح‌های روسی به منظور مبارزه علیه شبکه حقانی که به وسیله پاکستان در این کشور به وجود آمده، افزایش یافته است.

این مسائل از وقوع یک جنگ نیابتی خبر می‌دهند. به باور نویسنده این مطلب، دیدار مقامات نظامی آمریکا و هند، به معنی فرماندهی مشترک یک جنگ است که جایگاه هند را در این مبارزه مشخص می‌کند.

به گفته یکی از ژنرال‌های ارتش آمریکا، تعلیم نظامی نیروهای افغان به وسیله هند، به افغانستان در بهبود قابلیت‌های نظامی‌اش کمک کرده است. از آن‌جا که بسیاری از سربازان افغان از نظم نظامی برخوردار نیستند، باید آموزش‌های نظامی خاصی ببینند. حال، به نظر می‌رسد هند با آموزش نیروهای افغان به یکی از نکات کلیدی در جنگ نیابتی خود در این کشور توجه کرده است.

همچنین در گذشته نه چندان دور، نارندرا مودی – نخست وزیر هند – و باراک اوباما برای مبارزه علیه گروه‌های تروریستی – به خصوص گروه‌هایی که با سازمان اطلاعات نظامی پاکستان ارتباط دارند – به توافق رسیدند. هند به خصوص قصد مبارزه با گروه‌هایی را دارد که در بمب‌گذاری بمبئی در سال 2008 نقش داشته اند. گفته می‌شود تمامی این گروه‌ها در پاکستان پایگاه دارند.

همچنین آمریکا 300 میلیون دلار کمک به ارتش پاکستان را به دلیل حمایت این کشور از شبکه حقانی – که باعث کشته شدن بسیاری از نیروهای آمریکایی شده است – را قطع کرده است.

نویسنده در انتهای این مطلب بار دیگر به تنش‌های هند و پاکستان اشاره کرد. وی نوشت: اکنون، جنگ شروع شده است. این یک جنگ نیابتی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار