امروز در مدارس علمیه ما طلابی باید تربیت شوند که در آینده بتوانند مبلغ شایسته ای برای دین اسلام و مروج احکام و فقه تشییع باشند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور در مراسم آغاز اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استانی در مشهد گفت : بی شک یک طلبه و روحانی موفق با عمل و گفتار خود می تواند اقشارمردم را جذب دین و ارزشهای والای انقلاب اسلامی کند.

آیت الله مقتدایی افزود : اکر مدیر مدرسه خودش متدین و عامل به آنچه میداند و می گوید باشد طلاب نیز در تحصیل علم و کسب معرفت الهی و اخلاق اسلامی پیشرفت می کنند .

وی با اشاره به اینکه مدیران حوزه های علمیه باید انقلابی و پیرو ولایت فقیه باشند گفت : این امر مهمترین عامل در برقراری وحدت و اتحاد در جامعه اسلامی و مبارزه با سوء رفتارها و طرح های توطئه گرانه استکبار جهانی است .

مدیر حوزه های علمیه کشور نیز در این مراسم گفت : ارتقاء سطح کارکردهای حوزه های علمیه در ابعاد آموزشی ، پژوهشی ، تبلیغی و تهذیب از اهداف برگزاری اجلاسیه سراسری مدیران حوزه های علمیه کشور است .

آیت الله علیرضا اعرافی افزود : همچنین این گردهمایی فرصتی مناسب برای تبادل نظر بین مدیران حوزه های علمیه استانها و نیز انتقال تجربیات و خط مشی ستادی به آنها است .

وی با اشاره به حضور اعضای شورای عالی حوزه های علمیه و دیگر مسئولان ارشد این حوزه ها در اجلاسیه اخیر افزود : هماهنگی و تجمیع آراء ، افکار و عقاید در ارتباط با ادره مدارس علمیه و تربیت طلبه از دیگر اهداف این مراسم است .

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه تا 26 مرداد در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ولایت مشهد مقدس ادامه دارد گفت :سخنرانی اعضاء شورای عالی حوزه های علمیه ، گزارش مدیریت های استانی و برگزاری کمیسیون های آموزش ، تبلیغ ، تهذیب ، پژوهش و بین الملل از مهمترین برنامه های این گردهمایی 3 روزه است .

هم اکنون حدود 150 هزار طلبه خواهر و برادر در 37 رشته حوزوی در 450 مدرسه علمیه در سراسر کشور مشغول فراگیری علوم و معارف دینی هستند .

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.