شهروندخبرنگار مشهد؛

ضریح مطهر و نورانی حضرت امام رضا (ع) + فیلم

شهروندخبرنگار ما در روز ولادت امام رضا (ع) فیلمی از ضریح مطهر این امام بزرگ و رئوف را ارسال کرده است که مشاهده می‌نمایید.

ضریح مطهر و نورانی حضرت امام رضا (ع)  + فیلمبه گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهروندخبرنگار ما در روز ولادت امام رضا (ع) فیلمی از ضریح مطهراین امام بزرگ و رئوف را ارسال کرده است که مشاهده می‌نمایید.

منبع: شهروندخبرنگار – مشهد




بیشتر بدانیم گروه شهروند خبرنگار: علی بن موسی الرضا (۱۴۸–۲۰۳ ه‍. ق)، ملقب به رضا و ابوالحسن هشتمین امام شیعیان دوازده امامی بعد از پدرش موسی کاظم و قبل از پسرش محمد تقی می باشد. علی بن موسی در شهر مدینه از نجمه خاتون متولد و در دیار توس از دنیا رفت. امام رضا (ع) در دوره ای زیست می کرد که خلفای عباسی با مشکلات عمده ای از جمله شورشهای شیعیان مواجه بودند. مامون به دنبال راهی برای پیروزی بر این شورشها تصمیم گرفت رضا را در حکومت دخیل کند، و به همین منظور پست ولیعهدی را به عهده ی او گذاشت. مامون بعدها به اشتباهش پی برد و برای جبران آن به نوشته ی بیشتر مورخان تصمیم گرفت به او سم خورانده، او را از سر راهش بردارد. امام رضا (ع) در یکی از روستاهای خراسان که بعدها به مناسبت خاکسپاری اش در آن به مشهد، محل شهادت، تغییر نام یافت به خاک سپرده شد. مقبرهٔ وی سالانه مورد بازدید میلیون‌ها مسلمان شیعه و سنی از ایران، پاکستان، بحرین، عراق و دیگر کشورها قرار می‌گیرد.

لینک مستقیم دانلود

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
ممنون از شما و شهروند خبرنگارتون..
دلم واسه ضریح مطهر تگ شده بود... امام رضا پشت و پناهتون باشه انشالله در دنیا و آخرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا المرتضی (ع)
آخرین اخبار