معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: طرح تکاپو 12 هزار شغل در شهرستان‎های مختلف استان فراهم می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ سالاری گفت: در طرح تکاپو پس از شناسایی و رصد رسته‌های مزیت‌دار همه مراحل اجرای آنها اعم از آموزش، تامین منابع مالی، بازاریابی، برندسازی و وصل شدن به بازارهای جهانی در قالب این طرح انجام میشود.

وی افزود: طرح تکاپو در بازه زمانی 5 ساله اجرای می‌شود و در سال نخست اجرای این طرح رستههای مختلفی برای اجرا در هر یک از شهرستانهای لرستان شناسایی می‌شوند و در سالهای بعد بر اساس قابلیتهای هر منطقه و شهرستان رستههای دیگری نیز به مرحله اجرا درمیآیند.

معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: طرح تکاپو از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در این استان است و زمینه اشتغال 12 هزار جوینده کار را در لرستان فراهم می‌کند.

سالاری افزود: طرح تکاپو در شهرستان بروجرد شامل پنج رشته شامل آی سی تی، پوشاک، قلم زنی، خیارشورگیری و شیره و ارده پزی می باشد.

وی افزود: هر شهرستان که بتواند در راستای اجرای این طرح موفق‌تر عمل کند سهم بیشتری از اشتغال منطقه را از آن خود خواهد کرد.

معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در شهرستان بروجرد در سال‌جاری براساس قابلیتهای این شهرستان 5 رسته قلمزنی، پوشاک، تولید شیره و ارده، ICT و صنایع تبدیلی با محوریت خیارشور ونایی اجرا میشوند.

وی گفت: این طرح دارای تسهیلات ویژه‌ای است که در بخش کمک‌های مالی و فنی اعتباری از سوی صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.