دبیر ستاد نکوداشت عاشیق ولی عبدی گفت:آیین نکوداشت عاشیق ولی عبدی در اهر برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سرتیپی در جلسه هماهنگی آیین نکوداشت عاشق ولی عبدی خاستگاه هنر عاشیقی که از هنرهای اصیل و سنتی آذربایجان می‌باشد منطقه ارسباران و قره داغ عنوان کرد و هنرمندان عاشیق را دوستداران اهل بیت و انسان‌های شایسته و هنرمند برشمرد.

وی گفت: متأسفانه در گذشته آیین سنتی و هنر عاشیقی کم توجهی شده بود که الحمدالله با حمایت مسئولان شاهد رونق این هنر و حمایت از دست اندرکاران و فعالان این عرصه هستیم.

سرتیپی تأکید کرد: حمایت از هنر عاشیقی حمایت از فرهنگ و هنر و احترام به آداب و سنن منطقه است و هرچه بهتر بتوانیم در شناساندن این هنر به جوانان موفق شویم قطعا گرایش آنها به موسیقی های کوچه بازاری و غیر حرفه ای و فرهنگ غربی کمتر خواهد شد.

وی گفت: متأسفانه با وجود اینکه این هنر اصالتاً خاستگاهش کشور ایران و بالاخص آذربایجان به‌خصوص منطقه قره داغ که امروزه به ارسباران اطلاق می‌شود است اما، کشورهای دیگر از غفلت ما سوء استفاده کرده و آن را به نام خود ثبت کرده‌اند که باید همه تلاش کنیم هنر عاشیقی را به جایگاه شایسته خود برسانیم تا از نفوذ فرهنگ غربی جلوگیری کنیم.

سرتیپی گفت: خوشبختانه از سال‌های گذشته اقدامات بسیار مثبتی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات وابسته از جمله تبریز و کلیبر در این خصوص انجام داده اند و برگزاری این برنامه در شهرستان اهر نشان از علاقه مندی مردم این منطقه در تکریم پیشکسوتان این عرصه است.

وی، رئوس برنامه‌های این نکوداشت را همنوازی عاشق‌ها، ارائه دو مقاله در خصوص صنعت عاشیقی، ارائه اشعار توسط شاعران و اجرای برنامه توسط استاد عاشیق حسن اسکندری و عاشیق چنگیز مهدی پور عنوان کرد و افزود: در پایان این برنامه از مقام هنری و شخصیتی استاد اعشیق ولی عبدی با حضور مسئولین ذیربط تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار