رئیس انجمن پدافند غیر عامل:

آتش سوزی‌های سریالی منشاء سایبری ندارد/مذاکره با سه شرکت ایرانی برای طراحی تلفن های هوشمند با امنیت بالا

پس از ظن و گمان‌های موجود در رابطه با منشاء سایبری آتش‌سوزی‌های اخیر، جلالی صراحتا این احتمال را رد کرد.

آتش سوزی های سریالی اخیر منشاء سایبری ندارد/مذاکره با سه شرکت برای تولید گوشی هایی با امنیت بالابه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل در چهارمین همایش پدافند سایبری که صبح امروز در سالن شهید تهرانی‌مقدم این سازمان برگزار شد، در جمع خبرنگاران در رابطه با احتمال وجود حملات سایبری در آتش سوزی های سریالی اخیر گفت: "در نتیجه بررسی‌های لازم مشخص شد که این آتش سوزی‌ها منشاء سایبری نداشته و علت آن ضعف حوزه های ایمنی است که رسیدگی سریع تر به آن ها در دستور کار وزیر محترم نفت قرار گرفت".

وی در ادامه افزود: "به منظور جلوگیری از رخداد چنین حوادثی سازمان پدافند غیر عامل و وزات نفت با همکاری یکدیگر ساختارهایی را جهت مقابله با این دست از حوادث ایجاد خواهند کرد.

جلالی اذعان کرد: "تهدیدات سایبری بیشتر از سوی کشورهای اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی وجود دارد، که تاکنون تلاش بسیار عربستان در این حوزه با شکست مواجه شده است.

جلالی با اشاره به حمله استاکس نت که چند سال پیش اتفاق افتاد، گفت : "برای مقابله با چنین حملاتی تاکنون اقدامات زیادی انجام شده و آسیب پذیری های سطحی شناسایی شده اند".

سردار جلالی در رابطه با ممنوعیت استفاده از گوشی های هوشمند وارداتی توسط مسئولین گفت: "در این رابطه دستورعملی در کمیته دائمی پدافند غیر عامل تهیه شده است که دارای چهار الی پنج رویکرد جدی است. "
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل ایران در توضیح این رویکردها  گفت: "قرار است که آموزش ها و فرهنگ سازی های لازم در رابطه با چگونگی استفاده از گوشی های هوشمند به تمام مسئولین مهم کشور داده شود که در حال حاضر این برنامه آموزشی آماده شده و از ابتدای هفته دولت پیاده سازی خواهد شد".

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: "برای ساخت گوشی های امن برای مسئولین تاکنون با سه شرکت مذاکره کرده ایم ولی هنوز به نتیجه قطعی نرسیده ایم. سیستم عامل این گوشی ها نیز از نظر امنیتی به شدت کنترل شده و محفوظ هستند."


شکوه نیروبخش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.