نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: تصمیم‌های نادرست در جامعه منجر به انباشت قدرت و ثروت برای گروهی خاص می‌شود.

تصمیم گیری نادرست باعث انباشت قدرت و ثروت درجامعه می‌شود/ لابی گری پایه‌های اجتماعی و اقتصادی را نابود می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیده زرآبادی نماینده قزوین امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز با گذشت چند دهه از انقلاب اسلامی شاهد رخدادهای بسیاری بوده‌ایم. تجربیات ارزشمندی که می‌تواند میزانی برای شناخت معایب و حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت کشور را رقم بزند.

نماینده مردم قزوین ادامه داد: عدالت یکی از اهداف انقلاب اسلامی بوده است اما آنچه که به عنوان اصل لاینفک عدالت که همسو با برداشت امام از اسلام و آزادی مطرح می‌شود تحت الشعاع برخی سوء مدیریتها ، منیت ها و که تعبیر آن در راستای منافع شخصی قرار گرفته است.

وی افزود: رفتاری که برخلاف قانون، عرف و شأنی که منجر به تحقق عدالتی که شایسته زحمات خدمتگزاران صدیق و خون شهدا است، در جامعه منعکس نگردد.

زرآبادی با اشاره به وجود برخی لابی گری ها در جامعه عنوان داشت: وجود لابی گری که در جامعه وجود دارد و نمونه روشن آن لابی‌های صهیونیستی است که اجرای عدالت را با مشکلات فراوانی همراه می‌کند.

وی ادامه داد: در این فرآیند گروههای ذی نفع برای تأثیرگذاری در روند تصمیم گیری سیاسی، اجتماعی و تأمین منافع شخصی و خواست خود را در نظر گرفته که آسیب بسیاری به جامعه و اعتماد به سیستم وارد می‌کند، این الگو منجر به ممانعت به انتخاب فرد اصلح مطابق اصل شایسته سالاری خواهد شد.

نماینده مردم قزوین افزود: این الگوی مخرب که سبب مهاجرت و فرار نخبگان از کشور می شود و افراد به جای ارتقاء سطح علمی و بالا بردن تواناییهای خود ، در صدد ارتباط با افراد صاحب نفوذ برمی آیند و این چنین بذر ناامیدی در کشور کاشته می شود.

زرآبادی با اشاره به برخی تصمیم گیر‌ی‌های نادرست در جامعه تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن برخی تصیم‌گیری‌های نادرست صورت گیرد منجر به انباشت قدرت و ثروت برای گروههای مشخص می‌شود که جزء افزایش فاصله طبقاتی برآیند دیگری ندارد.

وی ادامه داد: زمانی که شایستگان ملت بر اساس اصول رابطه محور در حلقه‌های مدیریتی قرار نمی گیرند، بی گمان احکام اجرایی برای احقاق حقوق ملت و پیگیری مطالبات مردم صورت نمی‌گیرد و در این فضا قوانین رنگ و بوی منافع شخصی به خود می گیرد.

نماینه مردم قزوین افزود: مدیریت ناکارآمد با پررنگ تر شدن لابی گری و عدم شایسته سالاری همچون موریانه‌ پایه‌های اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی کشور را نابود می کند که در این شرایط صرف هزینه های چند صد میلیاردی از بیت المال و نبود نظر کارشناسی و تخصصی آسیبی جبران ناپذیر در را پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: زرآبادی ، نماینده ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار