بوریس جانسون از همه طرف‌های درگیر در بحران یمن خواست برای پایان دادن به وضع کنونی، راه حلی پیدا کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه انگلیس، وزیر خارجه انگلیس، با انتشار بیانیه‌ای در این پایگاه اینترنتی، از همه طرف های درگیر یمن خواست برای ترک مخاصمات وارد عمل شوند.

وی در این بیانیه اعلام کرد: «انگلیس از اقدامات اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده ویژه سازمان ملل، و تلاش های خستگی ناپذیرش برای همکاری با همه طرف‌های درگیر برای برقراری صلح در یمن، به شدت حمایت می کند. من عمیقا از ناتوانی طرف ها برای دست یابی به توافق متاسفم و از آنها می خواهم تا راه حلی برای پایان دادن به درگیری های فعلی پیدا کنند.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه بیانیه خود بدون اشاره به جنایات عربستان سعودی و همپیمانانش علیه مردم بی‌دفاع یمن، اعلام کرد درباره اقدامات عناصر حوثی (انصارالله،) کنگره عمومی خلق و متحدان در سرپیچی از قانون اساسی یمن و روند سازمان ملل به شکل جدی نگرانم و از همه طرف ها می خواهم تا از هرگونه اقدامی که احتمال برقراری صلح را تضعیف می کند، خودداری کنند.

جانسون در ادامه این بیانه اعلام کرد: بسیار مهم است که همه طرف های درگیر، بار دیگر برای پایان دادن به مخاصمه به خاطر مردم یمن وارد عمل شوند و مشارکت فعال حوثی ها و کمیته هماهنگی برای کاهش خصومت ها، بسیار مهم است. اوضاع وخیم انسانی و اقتصادی در یمن به این معنی است که ادامه این مذاکرات بسیار ضروری است و باید راهی برای صلح پیدا شود. در شرایطی که جامعه بین المللی به دنبال یافتن راه حلی برای بحران یمن است، انگلیس به تعهداتش در نشست چهارجانبه به میزبانی لندن در ژوئیه و هشتاد و پنج میلیون پوند کمک مالی- به عنوان چهارمین کمک مالی بزرگ به یمن- پایبند است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار