اصفهان؛

طرح سامانه سیب در نطنز تا پایان سال

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تا پایان امسال همه ساکنان شهرستان نطنز در قالب طرح «سامانه سیب» مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،غلامحسین صدری عصر دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فعالیت سامانه یکپارچه بهداشت با عنوان «سامانه سیب» در نطنز اظهار کرد: این طرح در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت و لزوم مکانیزه شدن تمامی پرونده‌های بهداشتی به‌ منظور ارائه خدمات بهداشتی اجراشده است.

وی با بیان اینکه در حدود 20 روزی از کلید خوردن طرح در استان اصفهان می‌گذرد، افزود: تا پایان امسال همه ساکنان شهرستان نطنز در قالب این طرح مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: با اجرای طرح «سامانه سیب» مردم از شناسنامه الکترونیکی سلامت شامل اطلاعات کامل از بیماری‌ها، سوابق جراحی، واکسیناسیون و بیماری‌های مزمن برای درمان و معالجه بهره‌مند می‌شوند.

وی با اعلام رایگان بودن این خدمات گفت: اطلاعاتی که در سامانه وارد می‌شود صرفاً واردکردن عدد نیست بلکه ضمن دریافت خدمات به مراجعین، اطلاعات افراد در سامانه ثبت می‌شود.

صدری موفقیت طرح تحول نظام سلامت را در گرو رضایت‌مندی مردم از دریافت خدمات دانست و اضافه کرد: این سامانه با بالاترین سطح فناوری و استفاده از توان متخصصان مجرب کشور از سال‌ها قبل اتفاق افتاده است که از نظر کیفی مورد رضایت است و ایده‌آل آن تا پنج سال آینده است.

وی همچنین با اشاره به کمبود نیروی متخصص در این شهرستان اطهار کرد: تربیت نیروی انسانی بومی متخصص و متعهد جزو برنامه‌های بلندمدت وزارت بهداشت و درمان است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ضریب ماندگاری پزشکان غیربومی در مناطق پائین است، گفت: در توزیع نیروی انسانی اولویت مناطق محروم است.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل کمبود پزشک در کوتاه‌مدت نیروی انسانی را تأمین می‌کنیم و سعی خواهیم کرد اعزام نیروی تخصصی به این شهرستان انجام شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار