رئیس دانشگاه یاسوج بر فراهم شدن زیرساخت‌های بخش پژوهشی در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمودرضا رحیمی ظهر امروز در دیدار با رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد علمی ریاست جمهوری با اشاره به سفر هیأت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سفر دولت به استان موجب تسهیل در امور جاری دانشگاه و افتتاح باب حمایت حوزه علمی نهاد ریاست جمهوری از دانشگاه‌های استان شود.

رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه به ویژگی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: وجود نیروی انسانی خدوم و صادق به نظام در حوزه دانشگاهی، تأمین نفت و گاز و صنایع وابسته در استان کهگیلویه و بویراحمد و استعدادهای استان در حوزه منابع طبیعی، آبخیزداری و گیاهان دارویی همه بخشی از ویژگی‌های و پتانسیل‌های کهگیلویه و بویراحمد است.

وی تأمین نیازها و  زیرساخت‌ها با توجه به پتانسیل استان را امری لازم و ضروری دانست و گفت: پیش بردن پژوهش در حوزه کاربردی و فناوری نیازمند ایجاد برخی زیرساخت‌ها است که در دانشگاه یاسوج با کمبود این زیرساخت‌ها مواجه هستیم.

این مسؤول تصریح کرد: دانشگاه یاسوج در سال 78 تاسیس شد و هم‌اکنون 6 هزار دانشجو در چهار دانشکده این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

رحیمی با اشاره به وجود دو دانشکده اقماری در دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاه یاسوج دارای 220 عضو هیأت علمی است، ضمن اینکه دانشگاه یاسوج رتبه 24 دانشگاه‌های مجموعه وزارت علوم و تابع را دارد و جزء 94 دانشگاه تاثیرگذار در دنیا است.

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه اولین شرکت دانش‌بنیان علمی استان تشکیل شده است، افزود: ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند بستر مناسب است که اگر این بستر فراهم شود پیشرفت‌های خوبی در حوزه پژوهشی فراهم می‌شود.

وی نبود پارک علم و فناوری را از مشکلات استان دانست و افزود: زیرساخت‌های لازم برای توسعه و پژوهش در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود.

انتهای پیام /ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.