نمونه برداری از دستگاه بی خطر ساز بیمارستانهای طالقانی، امام خمینی(ره) و سیدالشهداء توسط آزمایشگاه معتمد محیط زیست انجام شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: در ادامه انجام پایش های زیست محیطی، از دستگاه بی خطرساز پسماندهای عفونی بیمارستانهای طالقانی، امام خمینی(ره)و سیدالشهداء این شهرستان با حضور کارشناس بهداشت محیط بیمارستان و نماینده آزمایشگاه معتمد و کارشناسان اداره محیط زیست از دستگاه بی خطر سازی زباله های عفونی جهت انجام تست های میکروبیولوژی و اطمینان از صحت وسالم بودن دستگاه بی خطر ساز نمونه برداری صورت گرفت.

وی افزود: بیمارستان های امام خمینی(ره) و طالقانی مجهز به دستگاه بی خطر ساز مایکروویو و بیمارستان سیدالشهداء مجهز به دستگاه بی خطر ساز هایدرو کلاو بود و در مجموع این سه بیمارستان روزانه حدود 1600 کیلوگرم پسماند عفونی تولید می کنند که پس از بی خطر سازی به سایت زباله شهری ارومیه منتقل می شود.

این اقدام در راستای نظارت بر مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی و نحوه تصفیه و کنترل فاضلاب بیمارستان جهت حفظ سلامت عمومی و محیط زیست در مقابل اثرات نامطلوب این نوع پسماندها و پسابها، پایش پسماندهای عفونی و غیرعفونی صورت می گیرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: پایش ، محیط زیست ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.