احداث باغ در اراضی شیب دار استان زنجان توسعه می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ بهنام اوجاقلو مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان،گفت: احداث باغات در اراضی شیب دار طبق دستورالعمل در مناطقی که دارای بارندگی بیش از 400 میلی متر باشند امکان پذیر است .
اوجاقلو افزود: به طوری که با استقرار و نصب سامانه هایی در این مناطق از جاری شدن نزولات آسمانی جلوگیری شده و آب حاصل از آن ها در اطراف درخت نفوذ می کند.
وی ادامه داد:در شرایط فوق قابلیت کشت گونه های با نیاز آبی پایین و مقاومت بالا نسبت به خشکی وجود دارد و می توان احداث باغات سنجد، بادام، انگور، گلستان های گل محمدی و همچنین کشت و تولید گیاهان دارویی را در دستور کار قرار داد.
وی عنوان کرد: با توجه به اقدامات بسیار خوبی که در حوزه آبخیزداری استان زنجان انجام گرفته و بازدیدهایی که از مناطق مختلف داشتیم مقرر شده با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در اراضی شیب دار مربوط به منابع طبیعی به طور مشارکتی احداث باغ داشته باشیم به طوری که برای این منظور در طول برنامه ششم برای استان زنجان سهمیه 5 هزار هکتاری در نظر گرفته شده است.
اوجاقلوبا بیان اینکه برای احداث یک هزار هکتار باغ در اراضی شیب دار استان زنجان در سال جاری اعلام آمادگی شده بود اما به دلیل کمبود اعتبارات در معاونت باغبانی این سطح به 200 هکتار در سال جاری کاهش پیدا کرد متذکر شد: این درحالیست که برای اجرای این سطح نیز تاکنون اعتباری تخصیص داده نشده است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه احداث باغ در اراضی شیب دار در حوزه باغبانی استان به محض تامین اعتبار آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: تاکنون در 55 هکتار از اراضی شیب دار استان احداث باغ داشته ایم که محصولاتی همچون پسته، بادام، انگور، سنجد، زالزالک و گل محمدی را شامل می شود.
اوجاقلو در پایان تولید محصولات باغی با رویکرد ایجاد زیرساخت های صادراتی و فرآوری، افزایش تولید و ایجاد اشتغال برای روستاییان، بهره وری آب و جلوگیری از فرسایش خاک را از جمله اهداف ایجاد باغات در اراضی شیب دار برشمرد.


انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.