وزارت بهداشت در حمایت از حاشیه نشین‌ها پیشگام است

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات بهداشتی که برای حاشیه نشین‌ها صورت گرفته، گفت: همچنان این مناطق با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تاکید قائم مقام وزیر کار برای طراحی بسته حمایتی حاشیه نشین‌ها، بیان کرد: وزارت بهداشت پیش از اینکه بحث بسته حمایتی حاشیه نشین‌ها مطرح شود در این حوزه پیشگام بوده و گزارش‌های لازم نیز در جلسه شورای عالی کشور ارائه شده است.

وی  گفت: نزدیک به 11 میلیون حاشیه نشین در کشور زندگی می‌کنند که این آمار در کلان شهرها قابل توجه است.

ایازی ادامه داد: در گذشته شبکه‌های بهداشت شهری کامل نبود اما در دو سال اخیر، وزارت بهداشت در حاشیه شهرهای بزرگ، شبکه بهداشت را به طور کامل ایجاد کرد و مراکز جامع سلامت در حاشیه شهرها راه اندازی شد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت تصریح کرد: برای 80 درصد افراد در حاشیه شهرها، پرونده سلامت تشکیل شده و تمام خدمات بهداشت اولیه را دریافت می کنند، امیدواریم بتوانیم سطح خدمات را در آینده افزایش دهیم. از طرفی عوامل موثر در بروز آسیب های اجتماعی؛ همچون فقر، اعتیاد، طلاق و گرسنگی، در حاشیه شهرها بیشتر دیده می‌شود. 

ایازی افزود: علت پررنگ بودن آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها، سکونت افرادی است که روستای خود را ترک کرده اند و به علت نبود زیرساخت های لازم برای اسکان در این سکونت گاه های غیر رسمی، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

وی با بیان اینکه در چارچوب برنامه های جامع و تفصیلی شهری، توسعه این مناطق آنچنان مدنظر نبوده است، افزود: امیدواریم تمام دستگاه‌های مسئول در توسعه حاشیه شهرها‌؛ از جمله وزارت کار و کمیته امداد امام خمینی نقش خود را به خوبی ایفا کنند و در فراهم کردن زمینه اشتغال و بهسازی فضاهای شهری شاهد تغییر جدی باشیم.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار