هیل: پنتاگون تعداد نظامیان درگیر جنگ با داعش را کمتر اعلام می کند

وزارت دفاع آمریکا از اعلام تعداد واقعی نظامیان این کشور در جنگ با داعش طفره می رود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، پنتاگون تعداد واقعی نیروهای نظامی در حال جنگ خود با داعش در سوریه و عراق را منتشر نمی کند. پس از گذشت دو سال از اولین بکارگیری نیروهای نظامی آمریکا برای مقابله با داعش، پنتاگون درخواست ها برای اعلام تعداد نیروهای خود در عراق و سوریه را رد می کند.

بر این اساس، ارتش آمریکا تنها تعداد نظامیان تمام وقت به کار گرفته شده خود در عراق و سوریه را اعلام کرده است، که از این تعداد 3825 نفر در عراق و 300 نفر در سوریه هستند. اما به نظر می رسد تعداد نیروهای حاضر در صحنه، شامل نیروهایی که بطور موقت به کار گرفته شده اند، بسیار بالاتر از این ارقام است. گفته می شود که حدود 800 تا 900 تن از نیروهای آمریکایی و پرسنل دفاعی به صورت موقت به عراق اعزام شده اند، رقمی که یک مقام وزارت دفاع اخیرا از تائید آن طفره رفت و هنوز معلوم نیست که چه تعداد از این نیروهای موقت در سوریه به کار گرفته شده اند.

یک سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا به نشریه هیل گفت: برخی از نیروها که به طور موقت به عراق و سوریه اعزام شده اند در آمارها نیامده اند که شامل مقامات ارشد و پرسنل بازدید کننده هم می شوند. 

موضوع تعداد نیروهای آمریکا در عراق و سوریه، زمانی به یک مشکل اساسی تبدیل شد که منتقدان، وزارت دفاع را برای شفافیت بیشتر در این زمینه تحت فشار قرار دادند. برخی در آمریکا نگرانند که دولت در حال پنهان کردن دخالت گسترده تر آمریکا در مبارزه با داعش در عراق و سوریه است.

فشار بر پنتاگون برای انتشار تعداد واقعی نیروهای نظامی اش در عراق و سوریه، در پی سئوال نمایندگان هر دو حزب در مورد استراتژی دولت آمریکا در مبارزه با داعش بدون مجوز جنگ از سوی کنگره تشدید شده است. 

ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ارتش تمایلی به انتشار تعداد واقعی نیروهای نظامی خود در عراق و سوریه ندارد.

وی افزود : پنتاگون در 15 سال گذشته چنین کاری نکرده است. در همین حال مایکل مایر، سخنگوی فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا گفت: ما تعداد کسانی را که بصورت سیال در منطقه حضور دارند در آمار ها اعلام نمی کنیم چون تعداد آنها روزانه در نوسان است.

در آمارهای غیر رسمی، کل نیروهای آمریکایی به کار گرفته شده برای مقابله با داعش در عراق و سوریه حدود 8000 نفر اعلام شده است. طبق اعلام رسمی مقامات سطح نیروی های فعلی در عراق 3825 نفر و در سوریه 300  نفراست و 800 نیروی اضافی هم بصورت پرسنل موقت به عراق اعزام  شده اند، تعداد 100 نیرو هم در دفتر همکاری های امنیتی در بغداد مستقر هستند که به لحاظ فنی تحت مدیریت وزارت خارجه عمل کرده و در آمارهای ارتش به حساب نیامده اند.نیروهای بیشتری هم در راه هستند و دولت اعلام کرده که اوباما به پنتاگون مجوز استقرار 422 نیروی اضافی را هر زمان که خودش صلاح بداند داده است. در مجموع تعداد کل نیروهای نظامی آمریکا در عراق و سوریه به رقم 5847 یعنی خیلی بیشتر از آنچه پنتاگون اعلام کرده می رسد.

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در تاریخ چهارم ماه می اعلام کرد که 700 نیروی اضافی برای مبارزه  با داعش  در منطقه مستقر بوده اند اما چند هفته بعد، سرهنگ وارن اعلام کرد که  تعداد این نیروها در سراسر منطقه در واقع چند هزار نفر  بوده و هزاران نفر از آنها هم به کشور بازگشته اند. 

این آمارها تعداد 1605 پیمانکار دفاعی آمریکا در عراق و تعداد نامعلومی از این نیروها در سوریه را شامل نمی شود. در مجموع می توان گفت که تعداد کل نیروهای نظامی و پرسنل پنتاگون درگیر در مبارزه با داعش بین 8252 تا 10152 نفر در نوسان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار