مدیر کل تأمین‌اجتماعی غرب تهران مطرح کرد؛

رونمایی از طرح وی.آی.پی ویژه کارفرمایان خوش حساب/بیش از 70درصد پرونده‌ها در شعبه 25 الکترونیکی شده است

مدیرکل تأمین ‌اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: بیش از 70درصد پرونده‌ها در شعبه 25 الکترونیکی و بالغ بر یک میلیون و 600 ورقه تولید نسخ الکترونیکی در این شعبه انجام شده است.

رونمایی از طرح وی.آی.پی ویژه کارفرمایان خوش حساب در شعبه ١٧ تامین اجتماعی تهرانبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، ناهید حیدری، مدیر کل تامین ‌اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: در سه سال گذشته اقدامات خوب و شایسته‌ای در راستای بهینه‌سازی خدمات در این سازمان انجام گرفته است و خدمات زیربنایی آن با توجه به تاکیدات مدیر عامل سازمان در بهره‌گیری از آی.تی در زمینه‌های مختلف کاری و ماموریتی با تلاش همکاران ستادی و ایجاد کارگروه‌های تخصصی مهیا شد.

حیدری گفت: هدف سازمان از حرکت به سمت خدمات آی.تی؛ افزایش رضایتمندی کارگران و کارفرمایان است و تلاش سازمان بر آن است تا خدمات الکترونیکی را نهادینه کند.

وی به طرح S.S.N اشاره و آن را انقلابی بزرگ در سازمان عنوان کرد و افزود: اگر امروز شاهد آن هستیم که ابلاغ‌های کارفرمایی و صورت‌حساب‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، فقط به خاطر خواسته‌ها و مطالبات کارفرمایان و کارگران محقق شده است، به طوری‌که به عنوان نمونه در حال حاضر افراد می‌توانند از طریق تلفن همراه حق بیمه خود را پرداخت کنند.

حیدری افزود: در بحث بهینه ارائه نحوه خدمات چند طرح در دست اقدام است که دو طرح آن در هفته های اخیر رونمایی شد. حذف پرونده‌های کاغذی در دستور کار سازمان قرار دارد که این طرح در شعبه 25 رونمایی شد و بیش از 70درصد پرونده‌های این شعبه الکترونیکی و بالغ بر یک میلیون و 600 ورقه تولید نسخ الکترونیکی در این شعبه انجام شده و بیمه‌شده هنگام مراجعه به شعبه از طریق اطلاعات موجود در سیستم می‌تواند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند.

وی اظهار امیدواری کرد که گام بعدی، الکترونیکی کردن پرونده‌های مطالباتی و درآمدی است تا دیگر چیزی به عنوان نسخ کاغذی در شعب وجود نداشته باشد.

حیدری تصریح کرد: بسیاری از این‌گونه اقدامات در راستای بهنیه‌سازی خدمات رونمایی شده است و در حال حاضر در سطح استان‌ها و کشور بیش از 99درصد لیست‌هایی که ماهیت دریافت الکترونیکی دارند، از این طریق دریافت می‌شوند.

مدیر کل تامین‌ اجتماعی غرب تهران ادامه داد: سازمان همگام با بهینه‌سازی خدمات در راستای بهینه‌سازی نحوه ارائه خدمات نیز تولید فکر کرده است تا مطالبات ذینفعان سازمان را مهیا سازد که در این زمینه می‌توان به طرح خدمات نوین اشاره کرد. طرح خدمات نوین در دو شعبه پرتردد تهران از جمله شعبه 28 رونمایی شد.

وی افزود: تعدد امور و فرایندهای تخصصی در هر یک از واحدهای سازمان متنوع و انبوه است و بیمه‌شده وقت زیادی را برای دریافت خدمات مورد نیاز خود در شعبه صرف می‌کند، اما در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده صرف زمان به حداقل رسیده و در طرح خدمات نوین، فرد در یک باجه خدمات خود را در کمترین زمان ممکن دریافت می‌کند.

حیدری به طرح ویژه‌گرایی برای کارفرمایان خوش‌حساب اشاره کرد و گفت: این طرح کاملا پایه و اساس علمی داشته که مشارکت کارفرمایان را در نحوه ارائه خدمات محقق می‌سازد. 

وی ادامه داد: با توجه به خواسته‌های کارفرمایان واحد وی‌.آی.پی مخصوص کارفرمایان خوش‌‎حساب در شعب 17 و یک ایجاد شده است تا بتوانند در زمان‌های پرتردد و شلوغی مراجعه‌کنندگان در کمترین زمان ممکن خدمات و مطالبات خود را دریافت کنند. 

مدیر کل تامین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: در واحد وی.آی.پی نمایندگان متخصص و با اخلاق از واحد نامنویسی، مستمری، درآمد و امور بیمه‌شدگان حضور دارند و مشغول ارائه خدمت به کارفرمایان هستند و از آنجایی‌که کارفرمایان خوش‌حساب، سازمان را در ایفای تعهدات به موقع خود یاری می‌رسانند، بنابراین سعی کرده‌ایم تا شرایطی ویژه برای آنها فراهم شود. 

وی افزود: در وی.آی.پی بخش نظرسنجی نیز فعال شده است تا در خصوص نحوه ارائه خدمات از نظرات کارفرمایان استفاده شود.

حیدری افزود: این طرح در حکم نهالی است که ریشه دوانیدن آن به مشارکت کارفرمایان که همانا صاحبان اصلی صندوق هستند، بستگی دارد و امیدواریم با همکاری و مشارکت فعالانه آن‌ها این طرح را در سایر شعب نیز راه‌اندازی کنیم.


*صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی کارگران و کارفرمایان هستند

عبدالرحمان تاج‌الدین، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی در این مراسم گفت: سازمان تامین ‌اجتماعی بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و مکفل امور 3 میلیون بازنشسته و مستمری‎بگیر است و ماهانه بیش از یارانه دولت بابت حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان و همچنین بیش از 5 هزار میلیارد بابت تجهیز و توزیع منابع پرداخت می‌کند.

تاج‌الدین با بیان اینکه بیش از 90درصد درآمد سازمان تامین اجتماعی از طریق کارفرمایان محقق می‌شود، گفت: اگر جامعه کارفرمایی به سازمان اعتماد نمی‌کرد، به طور قطع امروز با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودیم و همواره اعتقاد سازمان بر آن است که صاحبان اصلی سازمان کارگران و کارفرمایان هستند.

وی افزود: طرح‌های اجراشده در سازمان در راستای بهینه‌سازی خدمات و بر اساس اعتقاد سازمان و رویکرد دولت تدبیر و امید و همچنین توصیه وزیرکار، هیات امنا و مدیر عامل سازمان و همکاران وی انجام شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: با توجه به ظرفیت کارشناسی عظیم سازمان می‌توانیم گام‌های بلندی در راستای بهینه‌سازی خدمات برداریم و هدف اصلی ما نیز در این مسیر حفظ کرامت انسانی جامعه بیمه‌شده و کارفرمایی است که به سازمان اعتماد کرده و برحسب اعتماد آنها سازمان توانسته است چتر حمایتی خود را گسترده‌تر از همیشه برافرازد.

وی گفت: اجرایی کردن این طرح‌ها باعث می‌شود تا سازمان بر روی ریل حفظ و کرامت انسانی صاحبان سازمان حرکت کند و در بهینه سازی خدمات و رشد و بالندگی هر چه بیشتر سازمان تلاش شود. تعامل سازمان با نمایندگان مجلس آنها را در بررسی طرح و لوایح مربوط به مباحث تامین‌اجتماعی کمک خواهد کرد و همچنین می‌توانند سازمان را در بهینه‌سازی خدمات یاری رساند.

*وزارت کار بیشترین تعامل را با کمیسیون اجتماعی مجلس داشته است

زهرا ساعی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم و عضو کمیسیون اجتماعی در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات تامین اجتماعی، افتتاح این‌گونه طرح‌ها را گامی بلند در ارتقای کیفیت خدمات سازمان عنوان کرد و گفت: از آنجایی‌که این‌ طرح‌ها با پشتوانه علمی در سازمان اجرا می‌شود، بنابراین می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد و شاهد ارتقا و بهینه کیفیت خدمات‌دهی در سازمان خواهیم بود. 

ساعی افزود: سازمان تامین ‌اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور در حوزه خدمات رسانی و رفاهی شهروندان، خدمات خوبی را ارائه می‌دهد و طی این مدت که در مجلس حضور داشتم، به جرات می‌توان گفت وزارت کار بیشترین تعامل را با کمیسیون اجتماعی مجلس داشته است.

وی ادامه داد: تاکنون با وزیر کار و همکارانشان نشست‌هایی در خصوص مسائل بیمه‌ای و درمانی برگزار کردیم و این تعامل دوسویه باعث می‌شود نمایندگان در مباحث مربوط به بیمه‌ای و رفاهی تصمیمات منطقی‌تر را اتخاذ کنند و به نوعی در تدوین و نظارت به ما یاری می‌رسانند.

ساعی افزود: اگر کارفرمایان تعامل سازنده خود را با تامین اجتماعی حفظ کنند، به طور قطع بهبود کیفیت و خدمات را در حوزه خود شاهد خواهند بود و امیدواریم با این‌گونه طرح‌ها فضای سازنده و بستر لازم برای تعامل سازنده کارفرما و این سازمان فراهم شود و طرح ویژه کارفرمایان نیز به عنوان طرحی ملی در سایر استان‌ها پیاده شود .

وی همچنین کارفرمایان را به مشارکت در طرح نظرسنجی که در واحد وی.آی.پی کارفرمایان ویژه ایجاد شده است فراخواند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم با این‌گونه طرح‌ها مشکلات رفاهی شهروندان برطرف شود و برای توسعه متوازن کشور به ویژه در حوزه مسائل اجتماعی پیش رویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
انتقال پرونده سوابق بیمه تامین اجتماعی افراد از یک شعبه به شعبه دیگر باید به شکل اینترنتی و شبکه اینترانت محلی انجام شود نه به شکل دستی و پستی
آخرین اخبار