مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از اعلام آمادگی سازمان مرکزی برای اختصاص اعتبارات لازم در ارتباط حوزه رباتیک و ورود آن به صنعت خبر داد.

داوود ثمری مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ورود رباتها به حوزه صنعت و کارآیی آنها گفت: تقریبا نه سال قبل کنسرسیوم رباتیک را با حضور 21 واحد دانشگاه آزاد راه اندازی کردیم که یکی از هدف‌های آن بحث اجرای پروژه ها در صنعت است.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به باز شدن پای رباتها به صنعت ادامه داد: بر اساس تهیه اساسنامه پیشنهادی، به طراحی پروژه هایی که قابلیت ورود به بخش خدمات و صنعت را دارند اقدام کردیم.

وی بیان کرد: در واقع رباتهایی طراحی می شوند که کارآیی لازم را در زندگی مردم داشته باشند و در حال حاضر 14 پروژه برون دانشگاهی در بخش رباتیک واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی درحال اجرا است.

ثمری با اشاره به تاکید رییس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر اعلام آمادگی سازمان مرکزی برای تخصیص اعتبارات اظهار داشت: درواقع آمادگی‌ وجود دارد که سازمان مرکزی اعتباراتی را به این کنسرسیوم برای پروژه های بزرگی که به زندگی مردم کمک می کند، اختصاص دهد.

وی یادآور شد: ساخت و راه اندازی رباتهایی برای لای روبی عروق (به منظور جلوگیری از سکته های قلبی و مغزی شایع) و جلوگیری از تصادفات جاده ای پیشنهاد داده شده که باید در کنسرسیوم روی آنها بررسی و کار شود .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار