لوح تقدیر منقوش به آرم یونسکو به عبدالله هاشمی پیشکسوت ۸۰ ساله عکاسی اصفهان اهدا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  اصفهان ، سید عبدالله هاشمی نصب، عکاس پیشکسوت در مراسمی با حضور شهردار و هنرمندان اصفهان تجلیل شد.

 در این مراسم لوح تقدیر منقوش به آرم یونسکو به استاد عکاسی تقدیم شد.

استاد و عکاس پیشکسوت در این مراسم اظهار داشت: امروز جوانان ما باید به فکر خدمت به وطن خود باشند. ما سال‌ها بدون مزد برای کشور خود تلاش کردیم. جوانان باید در کنار هم باشند، باید برای پیشرفت وطن، قدر فرصت ها، دوستی ها و برادری ها را بدانیم.

عبدالله هاشمی افزود: عکسی که برای ترمیم و بازسازی مسجد جامع بعد از اصابت بمب استفاده شده بود، از کارهای من بود. 

بریده شدن ورودی سی و‌ سه پل خدمتی بود که من به اصفهان کردم، در آن زمان که ماشین های سنگین از روی پل های تاریخی اصفهان عبور می کردند، سه وسه پل 7 ترک و پل خواجو 5 ترک برداشته بود، من عکس‌های پل را برای رئیس میراث فرهنگی وقت بردم و گفتم اگر به این دو پل رسیدگی نکنید عکس ها را به تهران می برم، سپس ورودی پل ها بریده شد و دیگر ماشینی از روی آن عبور نکرد.

وی درباره آشنایی خود با هنر عکاسی گفت: پدرم اولین مدیر بیمارستان راه آهن بود، آن روزها ما یک گرامافون داشتیم. من آن را از صبح کوک می کردم و آهنگی از استاد تاج را گوش می دادم. 

زمانی که پدرم به خانه آمد این آهنگ را برای او خواندم و مورد تشویق قرار گرفتم. فردای آن روز پدر یک دوربین کداک انگلیسی به همراه 2 حلقه فیلم سیاه و سفید به من هدیه داد و این شروع 65 سال عکاسی برای ایران بود.

هاشمی افزود: هیچ کاری مانند عکاسی دوست داشتنی نیست. من در ابتدا عکاسی ورزشی را انتخاب کردم زیرا ورزشکار را به دلیل صداقت و پاکی آن ها دوست داشتم.


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.