لنکفورد مدعی شد: افزایش 90 درصدی هزینه‌های نظامی ایران پس از برجام/تهران، بزرگترین حامی تروریسم در جهان

سناتور لنکفورد مدعی شد ایران پس از امضای برجام، به منابع بیشتری برای ساخت سلاح هسته‌ای دست یافته است.

لنکفورد مدعی شد: افزایش 90 درصدی هزینه‌های نظامی ایران پس از برجامبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه آمریکایی «تالسا وُرلد» با انتشار گزارشی به قلم «جیمز لنکفورد،» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، نوشت: ماه گذشته توافق هسته‌ای ایران یک‌ساله شد. در 365 روزی که گذشت، ایران در جهت اجرای مفاد برجام (برنامه جامع اقدام مشترک)، گام‌های بسیار کوچکی را برداشته است. موافقت با بازرسی کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای موردنظر، ایجاد تغییرات در مرکز پلوتونیم و فروش آب سنگین به مالیات‌دهندگان آمریکایی از جمله این اقدامات بوده است. 

در ادامه این گزارش با طرح ادعاهای نخ‌نما و همیشگی حافظان منافع رژیم صهیونیستی در آمریکا، آمده است: با این وجود، تداوم تلاش‌های ایران در پیگیری برنامه‌های هسته‌ای و همچنین تأمین مالی گروه‌های تروریستی، پایبندی این کشور را به مفاد برجام تحت‌الشعاع قرار داده است. امروز، ایران نسبت به سال گذشته، منابع بیشتری برای پیگیری برنامه‌ ساخت سلاح هسته‌ای در اختیار دارد. تهران مدعیست در یک‌سال گذشته و بدلیل لغو تحریم‌ها، حدود 100 میلیارد دلار به جیب زده است. 

لنکفورد در ادامه مدعی شده است: ایران پس از لغو تحریم‌ها و با استفاده از پول‌های آزادشده، بودجه دفاعیش را حدود 90 درصد افزایش داده است. تهران در چند ماه گذشته، با استفاده از این پول‌ها تجهیزات جدید نظامی خریداری و موشک‌های با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای را آزمایش کرد. کاخ‌سفید نیز بدون درنگ اعلام کرد آزمایش‌های موشکی ایران بر خلاف مفاد برجام نبوده، بلکه، تهران با این اقدام یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده است؛ قطعنامه‌ای که مرتبط با توافق هسته‌ای ایران نیست.

نکته قابل تأمل این گزارش مغرضانه اینجاست که لنکفورد جاسوسان آمریکایی بازداشت شده در ایران را «گروگان‌های آمریکایی» می‌خواند. وی می‌نویسد: مدت کوتاهی پس از اجرای برجام، ایران چهار «گروگان» آمریکایی و دولت اوباما نیز هفت «زندانی» ایرانی را آزاد کرد. علاوه بر آن، کاخ‌سفید اعلام کرد 400 میلیون دلار از مجموع 1.7 میلیارد دلار توافق‌شده را به تهران تحویل داده است. 

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، حکومت تحت فرمان شاه [معدوم] ایران 400 میلیون دلار برای خرید تجهیزات نظامی به واشینگتن پرداخت کرد. این تجهیزات هرگز به ایران تحویل داده نشد. تمامی رؤسای جمهور آمریکا پس از «جیمی کارتر،» رئیس‌جمهور اسبق این کشور، [به بهانه آنکه] دو کشور روابط مستقیمی با یکدیگر ندارند، از بازگرداندن این مبلغ به ایران سرباز زده‌اند. یکی از مطالبات ایران در مذاکرات هسته‌ای، استرداد مبلغ 400 میلیون دلار به‌ همراه سود آن بود که بالغ بر 1.7 میلیارد دلار می‌شود. 

لنکفورد سپس با تکرارادعاهای واهی سران جنگ‌طلب آمریکایی علیه کشورمان می‌نویسد: «ایران به عنوان بزرگترین کشور حامی تروریسم، همواره از گروه‌های تروریستی از قبیل "حزب‌الله لبنان،" که مسئول کشتار حدود 300 آمریکایی است، حمایت می‌کند.» لنکفورد همچنین حزب‌الله لبنان را متهم کرده از سال 1982 (1361) در جریان دو فقره حمله به آمریکایی‌ها در این کشور دست داشته است. 

این سناتور صهیونیستی-آمریکایی در ادامه با حمله به دولت اوباما بدلیل آنچه وی هزینه کردن پول مالیات‌دهندگان آمریکایی برای خرید آب سنگین ایران می‌خواند، می‌افزاید: در صورتی که توافق‌نامه‌های دولت تهدیدی برای مردم آمریکا و امنیت ملی محسوب شوند، باید درخصوص مفاد و جزئیات آن‌ها در سطح ملی بحث و شفاف‌سازی شود. وی سپس می‌نویسد: ماه گذشته به‌همراه سناتور فیشر لایحه‌ای را برای جلوگیری از پرداخت پول به کشورهایی نظیر ایران ارائه دادیم. این لایحه در صورت تصویب علاوه بر ملزم ساختن وزارت خزانه‌داری برای ارائه اطلاعات کافی پیش از برداشت این مبالغ از منابع دولتی، پرداخت پول مالیات‌دهندگان آمریکایی به کشورهای حامی تروریسم همانند ایران، را نیز ممنوع خواهد کرد.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
این آقا هم یکی از دلقک های صهیونیست سنای آمریکاست ! ملت آمریکا در انتخاب سناتور ها باید به کسانی رای بدهند که منافع آنها را تامین کنند ، نه منافع صهیونیست های انگل بشریت .
چرا باید مردم آمریکا هزینه نگهداری یک رژیم پلید و جعلی در سرزمین های اشغال شده ملت کهن فلسطین را بپردازند ، در حالیکه خود در بد ترین شرایط اقتصادی زندگی می کنند ؟!!!!!
آخرین اخبار