اهواز؛

در دستور کارقرار گرفتن گاز رسانی به مناطق کوهستانی

گاز رسانی به مناطق کوهستانی و صعب العبور با بهره گیری از روشهای جدید از جمله سی ان جی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شرکت گاز استان خوزستان پیش از ظهر امروز پنج شنبه در مراسم افتتاح پروژه گازرسانی به شهر بیدروبه استان گفت: گاز رسانی به شهرها و روستاهای کوهستانی و دور دست استان در دستور کار است.

سید ناصر حسینی نژاد اظهار کرد: سال قبل اجرای سه هزار کیلومتر شبکه گاز در سطح استان در دستور کار قرار گرفت که یکهزار و ٣٧٠ کیلومتر آن به بهره برداری رسید.  

حسینی نژاد، افزود: با اجرای این شبکه ها، گاز رسانی به ٥٨٠ روستای استان در دستور کار قرار گرفت که ٩١ روستا به شبکه سراسری پیوست و مابقی نیز تا دو سال آینده انجام می شود.  

وی با بیان اینکه تعدادی از شهرها و روستاها در اولویت گازرسانی قرار نداشت، اعلام کرد: با توجه به رویکرد شرکت ملی گاز ایران در زمینه گازرسانی به نقاط دور دست و کوهستانی، گاز رسانی به این مناطق با بهره گیری از روشهای جدید از جمله سی ان جی در دستور کار قرار گرفت.  

مدیرعامل گاز استان خوزستان با بیان این که گازرسانی به روستاها از طریق سی ان جی امکان جابجایی این تاسیسات و انتقال آن به مناطق را دیگر فراهم می کند، گفت: استفاده از این روش افزون بر مزیتهای یاد شده، با کاهش هزینه، در زمان کمتری انجام می شود که امکان برخورداری مشترکان بیشتری را از مزایای گاز برخوردار می کند.

حسینی نژاد با تاکید بر این که گازرسانی به روستاها و شهرها از طریق سی ان جی همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی و با هدف حفظ محیط زیست و افزایش رفاه عمومی انجام می شود، افزود: ٩٤ درصد گاز مصرفی این  استان به بخشهایی که دارای ارزش افزوده بالاست تحویل می شود.

، گازرسانی به شهرستان بیدرویه پیش از ظهر امروز در استان خوزستان به روش سی ان جی با حضور حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیرعامل شرکت گاز این استان و سایر مسئولان استانی افتتاح شد. این برای نخستین بار است که در کشور مشترکان از طریق سی ان جی از نعمت گاز برخوردار می شوند.

انتهای پیام/و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.