قزوین؛

خداحافظی با سوخت مازوت در نیروگاه شهید رجایی ، بزودی

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در قزوین گفت: استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شهید رجایی قزوین به صفر خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ معصومه ابتکار امروز در همایش مشارکت و محیط زیست در قزوین تاکید کرد:  در چند ماه اخیر گاز سوخت اصلی نیروگاه شهیدرجایی بوده است وطی روزهای آینده میزان استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه به صفر خواهد رسید.

استفاده کامل گاز در نیروگاه شهید رجایی بزودی

وی افزود: تغییر سوخت مصرفی از مازوت به گاز به کاهش قابل توجه آلاینده ها کمک خواهد کرد.
ابتکار اضافه کرد: در سال 92 , سوخت نیروگااهای کشور 34 درصد  مازوت بوده است که به 9 درصد کاهش یافته و این یعنی کیفیت بهتر.

معاون رییس جمهور افزود: بمنظور جلوگیری از اسیب های زیست محیطی نیروگاهها ، بر فعالیت آنها نظارت می شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در یک اقدام بزرگ و ارزشمند با همکاری آموزش و پرورش طرحی را اجرا خواهیم کرد تا همه مدارس کشور به استانداردهای محیط زیست توجه کنند و به آن پایبند باشند.

ابتکار ، رویکرد دولت را توجه به تشکل ها و سازمان های مردم نهاد دانست و گفت: هر جا کارها به مردم واگذار شده ، نتایج ارزشمندی داشته است.

معاون رییس جمهور گفت: با تقویت و حمایت از تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد درصددیم از ظرفیت این نهادها بیشتر استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور گفت : شبکه سازمان مردم نهاد به عنوان عضو کارگروه آمایش استان ها شناخته می شود و انجمن های زیست محیطی از این پس می توانند با شرکت در این جلسات در تصمیمات منطقه ای محیط زیست مشارکت کنند و سهیم باشند.

ابتکار گفت : آموزش تخصصی نیروهای فعال در تشکل ها بسیار مهم است و در این زمینه با جدیت اقدام خواهیم کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با اشاره به مصرف بی رویه آب و افت شدید منابع آبی گفت: رتبه اول جهان را در میزان افت آبهای زیرزمینی داریم و اگر تدبیر نکنیم با بحران های جدی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: ما به اندازه ی یک سال ذخایر آب دنیا را استفاده کرده ایم.

به گفته ی وی : مدیریت های غلط، مصرف بی رویه، افزایش آلاینده ها و تغییر اقلیم موجب شده امروز با افزایش تولید گازهای گلخانه ای و استخراج نفت و گاز با آلوده کردن منابع خدادادی شرایط زندگی را برای خود سخت کنیم و با تهدیدات جدی مواجه شویم.

استاندار قزوین هم در این همایش با اشاره به اینکه باغستان سنتی قزوین کاربردهای مختلفی از جمله تعدیل در سیل و باد و تامین  اقتصاد مردم را داشته است گفت :به دلیل غفلت ، این سرمایه ی عظیم و این میراث طبیعی دستخوش نابودی شده است .


همتی گفت : در صددیم با نگاه به حفظ باغات سنتی  هم شهر را توسعه دهیم و هم به نیاز جدید مردم توجه داشته باشیم.

استاندار به مصرف بی رویه ی آب هم اشاره کرد و گفت : هم اکنون 850 میلیون متر   مکعب بشتر از میانگین کشوری اب مصرف می کنیم که باید با ااطلاع رسانی به درک واحدی برای صرفه جویی برسیم .

وی همچنین با اشاره به دشت الله اباد آبیک گفت : موضوع بیابانی شدن ان, مناطق شهر ی , کشاورزی و صنعت را تهدید می کند و تبدیل به کانون ریز گردها برای تهران و قزوین شده است.
**
سیاوش شمسی پور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هم گفت :استان قزوین با داشتن سایت پسماند صنعتی، یکی از استان های پیشرو در حوزه پسماند است.

شمسی پور با اشاره به افتتاح خانه تشکل های مردم نهاد زیست محیطی در استان گفت : تشکل های بسیار خوبی در استان فعالیت می کنند که مهم ترین دغدغه آنها نداشتن مکانی برای تجمع بود که با همکاری فرمانداری قزوین مشکل برطرف شده و این خانه ضمن تجهیز آماده بهره برداری است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.