جانشين فرمانده انتظامي شهرستان بم گفت: در سال گذشته بيش از 97 درصد از پرونده هاي مرتبط با جرائم سايبري از سوي پليس فتا کشف شده اند.

افزايش 97 درصدي کشف پرونده هاي جرائم سايبري در بمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  بنا به اعلام پایگاه خبری پلیس ،، سرهنگ غلامرضا بهروزه افزود :شناسايي منابع درج و انتشار اخبار کذب، الفاظ توهين آميز، تصاوير و متون غيراخلاقي و کشف انواع روش هاي اخاذي و کلاهبرداري در فضاي مجازي از جمله موارد قابل پيگيري از سوي پليس فتا هستند که در همه اين موارد با متخلفان برابر قوانين و طبق دستور مقامات قضايي برخورد مي شود.

وي با اشاره به کشف 97 درصدي پرونده هاي مرتبط با جرائم سايبري اظهار داشت: اکثر اين پرونده ها در زمينه برداشت غير مجاز از طريق کارت هاي بانکي، کلاهبرداري و زورگيري با تهديد انتشار تصاوير خصوصي قربانيان و انتشار اخبار کذب عليه افراد و اشخاص بوده است که در پليس فتا مورد پيگيري و کشف قرار گرفتند.

جانشين انتظامي بم با تأکيد بر ضرورت کسب دانش در زمينه فضاي مجازي خاطرنشان کرد: يکي از رويکردهاي بسيار مهم پليس فتا در حوزه پيشگيري از جرائم فضاي مجازي توجه ويژه به آموزش همگاني است که اين امر در قالب برگزاري جلساتي در سطح مدارس، مساجد و ادارات انجام مي گيرد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار